پرستاری کودک و سالمند بازی کودکان در دوران کرونا - موسسه پرستاری قاب چاریتی

یکی از بیماری های ویروسی که جنبه اپیدمی و جهانی پیدا کرد و جان خیلی را گرفت کرونا بود. این بیماری ناشناخته تا زمانی که راه های درمان و واکسن آن را پیدا نمودند بهترین راه جلوگیری از فراگیری این بیماری را در قرنطینه نمودن مردم می دانستند. دوران قرنطینه برای خانواده ها چه بزرگترها و چه خردسالان مشکلاتی را بوجود آورده است‌. در این زمینه و در دوران قرنطینه کودکان بیشتر دچار آسیب خواهند شد‌. برای این آسیب دیدگی کمتر کودکان یک سری برنامه هایی تدارک گردیده. در ادامه و در مقاله پیش رو در مورد بازی کودکان در دوران کرونا توضیحاتی خواهیم داد.

بازی کودکان در دوران کرونا

در روزهای اول قرنطینه چه بزرگترها و چه خردسالان به استراحت مطلق و از تن بدر کردن خستگی بپردازند و یا نهایتا به تماشای تلویزیون بپردازند. اما در نهایت و بعد از گذشت چند روز و یا حداکثر یک هفته هم بزرگترها و هم کودکان دچار مشکل هایی خواهند شد. بهترین راهکار استفاده از سرگرمی های مختلف در دوران قرنطینه خصوصا برای کودکان می باشد. در ادامه در مورد این سرگرمی ها و بازی ها توضیح خواهیم داد.  سرگرمی و بازی هایی که می تواند در دوران کرونا به کودکان کمک زیادی کند عبارتند از:

ساخت کاردستی های آسان

از جمله سرگرمی هایی که در دوران قرنطینه کمک بسیار زیادی در گذراندن وقت برای بزرگتر ها و کودکان می کند، ساخت کاردستی های آسان می باشد. در این زمینه والدین می توانند از تجربه خود نیز استفاده کنند. با استفاده از کاغذ رنگی و یا حتی جعبه های کفش و یا مقواهای دیگر می توانید کاردستی هایی که جنبه آموزشی نیز دارند بسازید.

ساخت لگو بازی کودکان در دوران کرونا

کودکان علاقه زیادی به بازی و کار با لگو دارند. شما می توانید با تهیه لگوهای مختلف از جمله لگوهای تصویری باعث سرگرمی کودک شوید. حتی در این زمینه می توانید خودتان نیز به کودکتان کمک و راهنمایی کنید. کار با لگو خصوصا سازه ها مانند ساخت پل و یا ساخت خانه کمک بسیار زیادی در طراحی به کودکتان خواهید کرد.

کتاب خوانی

یکی از راه های سرگرمی و آن هم از نوع بسیار مفید خواندن کتاب می باشد. شما می توانید با یک برنامه ریزی مناسب ساعت های مشخص در طول شبانه روز را به خواندن کتاب اختصاص دهید. بهترین کار هنگام کتاب خوانی خصوصا به صورت خانوادگی نظر خواهی در مورد مطالب و نظریات و یا وقایع داستان کتاب می باشد.

یافتن اشیاء بازی کودکان در دوران کرونا

یکی از سرگرمی های جالب برای کودکان پنهان نمودن اشیاء کوچک منزل در جایی از خانه می باشد که با دادن اطلاعات و راهنمایی ها یی به کودک او را در پیدا نمودن آن راهنمایی و یاری کنید. با این بازی می توانید ساعت های زیادی را سرگرم باشید و حتی از کودک تان بخواهید که چیزی را پنهان کند و شما آنرا با راهنمایی های او پیدا کنید. این بازی در پرورش فکری کودک نیز بسیار مهم می باشد.

یافتن اشیاء بازی کودکان در دوران کرونا

کتاب های رنگ آمیزی

استفاده از کتاب های نقاشی که احتیاج به رنگ آمیزی دارند می تواند باعث سرگرمی کودک تان شود. خصوصا در کنار نقاشی اگر از کودک تان بخواهید تا قصه ای نیز برای آن تهیه کند. این کار ضمن سرگرمی ذهن کودک را فعال نموده و باعث می شود که در دنیای خیالی خود داستان سازی کند.

همکاری در انجام کارهای خانه

در دوران کرونا یکی از سرگرمی هایی که می تواند کودکتان را سرگرم کند کمک در انجام کارهای منزل می باشد. شما می توانید در بعضی از کارها مانند آشپزی و یا تمیز کردن از کودک تان تقاضای همکاری کنید و یا مسئولیت بعضی از کارها را به کودکتان بسپارید. مثلا آب دادن به گل ها. انجام این کار ها حس همکاری و شرکت در کارهای جمعی را در کودکتان افزایش خواهد داد.

انجام ورزش در منزل بازی کودکان در دوران کرونا

یکی از سرگرمی هایی که در دوران قرنطینه می تواند باعث نشاط کودک و حتی خودتان شود انجام ورزش می باشد. خصوصا اگر در انجام این کار همه اعضای خانواده شرکت داشته باشند و ساعتی مشخص برای آن تعیین کنید. حتی اگر کودکتان علاقه مند است بجای ورزش حرکات ریتمیک و رقص کند او را منع نکنید و با گذاشتن نوار شاد باعث رقصیدن کودکتان شوید. این کار هم نوعی ورزش می باشد و هم با انجام حرکات ورزشی روحیه کودک تان به سمت شاد بودن متمایل خواهد شد.

پیک نیک تفریحی در خانه

یکی از کارهایی که موجب می شود کودک و خودتان سرگرم شوید برقراری یک پیک نیک در محیط خانه می باشد. لازم نیست حتما به بیرون بروید. به عنوان مثال عصرانه و یا حتی ناهار را در اتاق کودک بخورید. از کودک تان بخواهید که اتاق را آماده پذیرایی کند. این کار باعث سرگرم شدن کودک برای ساعت ها می شود. ضمن این که در خلال این کار خیلی از چیزها را یاد می گیرد. مانند نحوه پذیرایی یا چیدمان سفره که خیلی به کودک در پرورش خلاقیت او تأثیر بسزایی دارد.

خلاقیت و بازی کودکان در دوران کرونا

در دوران کرونا می توانید از سرگرمی های دیگری نیز برای گذران وقت خصوصا در کودکان استفاده کنید. خصوصا در زمینه پرورش ذهن و خلاقیت کودک بسیار مؤثر می باشد. در این زمینه خلاقیت والدین می تواند سهم بسزایی در سرگرمی و پرورش ذهن کودک داشته باشد. استخدام پرستار کودک هم بسیار مهم خواهد بود.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت موسسه پرستاری قاب چاریتی ما به بررسی بازی کودکان در دوران کرونا پرداختیم. این بازی ها می تواند به تقویت روحیه و شرایط کودک کمک بسیار زیادی کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : پرستار کودک تاريخ : 22 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها