پرستاری کودک و سالمند فواید استخدام پرستار کودک در منزل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

امروزه با توجه به شاغل بودن پدران و مادران در جامعه نیاز خانواده هایی که کودک خردسال دارند به پرستار مخصوص و آموزش دیده کودک جزوی از ضروریات خانواده ها می باشد. ضمن این که بخاطر این که تعداد مهد کودک هایی که مراقبت از خردسالان را برعهده می گیرند محدود می باشد در خیلی از شهرها استخدام پرستار کودک ضروری ترین کاری است که والدین بایستی برای کودک خود انجام دهند‌. استخدام پرستار کودک در منزل فوایدی به همراه دارد. در ادامه و در مقاله پیش رو از وب سایت قاب چاریتیبه فواید استخدام پرستار کودک در منزل پرداخته و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

پرستار کودک کیست؟

پرستار کودک به کسی گفته می شود که طی آموزش هایی که دیده است به والدین در مراقبت و نگهداری از کودک کمک می کند تا در بهترین وضعیت قرار گیرد‌. لازم به ذکر است که میزان مسئولیت پرستار کودک بسته به سن کودکان متفاوت می باشد. برای هر رده سنی پرستار خاص همان دوره وجود دارد.

برای ورود به شغل پرستاری کودک داوطلبین نیاز به مدرک خاصی ندارند. اما آنهایی که دوران آکادمیک پرستاری را گذرانده اند بهتر می توانند از عهده کار بر آیند. رشته هایی که در این زمینه می تواند به کمک پرستار کودک بیایند شامل کودکیاری، پرستاری و روانشناسی کودک می باشد. باز هم متذکر می شویم که تحصیلات عالی در این زمینه مهم نیست. ولی دیدن دوره های آموزشی و تخصصی این رشته در از ضروریات این شغل می باشد. فواید استخدام پرستار کودک در منزل خصوصا پرستار دوره دیده بسیار است.

نحوه کار پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل بنا به درخواست والدین به دو روش می توان به استخدام در آورد که عبارتند از:

نحوه کار پرستار کودک در منزل

پرستار کودک روزانه

در این روش در صورتی که پدر و مادر در بیرون شاغل باشند می توانند بخشی از امورات و کار نگهداری کودک خود را به پرستار سپرده تا زمانی که خود به منزل بازگردند. این خدمات معمولا چند روز در هفته می باشد‌.

پرستار کودک شبانه روزی

پرستار نوزاد، بچه و یا کودک می تواند به صورت شبانه روزی با هماهنگی و برنامه ربزی خانواده ها در منزل حضور داشته باشد و تمامی مسئولیت بچه را در هرسنی که باشد با نظارت والدین بر عهده بگیرد. والدین با توجه به احتیاج و نیازی که در این زمینه دارند می توانند برای استخدام پرستار شبانه روزی اقدام کنند.

فواید استخدام پرستار کودک در منزل

استخدام پرستار کودک در منزل مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. این فواید باعث مدیریت هر چه بهتر زندگی خانوادگی خواهد شد. این فواید عبارتند از:

  • والدین کودک دیگر اجباری ندارند با اطرافیان و فامیل برای نگهداری بچه سر و کله بزنند.
  • والدین با استخدام پرستار کودک می توانند به کارهای خود برسند و بابت نگهداری کودکشان خیالشان راحت باشد.
  • فایده دیگر استخدام پرستار این است که محیط خانه محل امنی برای نگهداری کودک می باشد و پرستار کودک خدمات خود را در منزل انجام می دهد.
  • کودک یا نوزاد در منزل نگهداری می شوند و احتیاجی به بردن مهد کودک یا محل پذیرش کودکان و نوزادان نیست.
  • با سپردن مسئولیت ها به پرستار مخصوص کودک والدین دیگر دغدغه ای بابت بیدار شدن ندارند. کارهای دیگر در سروقت خود انجام می شوند.
  • پرستار کودک از این لحاظ نیز اهمیت دارد که والدین نیز می توانند مسئولیت را در بعضی زمان ها که در منزل هستند خودشان برعهده بگیرند یا بر کار پرستار و رفتار کودک نظارت مستقیم داشته باشند. یا با هماهنگی با پرستار کودک خود وقت بیشتری را در خارج از منزل بگذرانند.
  • عدم وجود دغدغه‌های بیخود والدین برای این که صبح زود کودک را آماده و برای بردن به مهد یا خانه بستگان آماده کنند. با خیال راحت با وجود پرستار این شور و دغدغه از بین می رود.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت قاب چاریتیما به بررسی فواید استخدام پرستار کودک در منزل پرداختیم. اگر قصد استخدام پرستار برای کودکتان را دارید حتما از طریق مؤسساتی که در این بخش فعالیت قانونی دارند و از پرستاران آموزش دیده استفاده نمائید. شما می توانید از طریق قاب چاریتیاطلاعات بسیار دقیقی در این مورد داشته باشید و شرایط بسیار مناسبی را برای پرستار کودک و استخدام آن ها با ویژگی های مناسب در اختیار داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : پرستار کودک تاريخ : 17 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها