پرستاری کودک و سالمند وظایف پرستار کودک در منزل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

یکی از چالش های پیش روی هر پدر و مادری خصوصا والدینی که در خارج از منزل شاغل می باشند پیدا نمودن و استخدام پرستاری است که واجد شرایط کاری است. نسبت به کار خود آگاه و دچار تخصص باشد تا با خیال آسوده کودک خود را به او بسپارند. در مقاله پیش رو از وب سایت قاب چاریتی به وظایف پرستار کودک در منزل پرداخته و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

وظایف پرستار کودک

در مورد استخدام پرستار کودک و وظایف پرستار کودک در منزل بایستی چند نکته مهم را مد نظر گر فت که عبارتند از:

ایمنی کودک

اولین نکته که اتفاقا مهمترین نیز محسوب می گردد، ایمنی کودک است. بدون شک دغدغه اصلی هر پدر و مادری ایمنی کودک می یاشد. پرستار کودک باید او را از هر نوع آسیب فیزیکی محافظت کند و مراقب اشیاء در منزل یا زمین بازی باشد تا کودک به خود آسیبی نزند. اسباب بازی های کودک بعد از بازی بایستی کاملا تمیز شده و دوباره در جای خود قرار داده شوند. همچنین یک پرستار کودک مواظب تعامل کودک با غریبه ها باشد و او را از نزدیک شدن به هر گونه خطری محافظت کند.

آمادگی کامل برای شرایط اضطراری از وظایف پرستار کودک در منزل

زمانی که والدین کودک نسبت به این که پرستار کودکشان آمادگی کامل برای مواقع اضطراری را دارد و حتی برای چنین مواردی دوره دیده است خیالشان راحت شده باشد، با اطمینان کودک خود را با پرستارش تنها خواهند گذاشت. یک پرستار کودک بایستی برای مواقع اضطراری آموزش کافی دیده باشد و دوره های آموزشی مانند کمک های اولیه و (CPR) یا همان احیای قلبی و ریوی را دیده باشد. یک پرستارکودک بایستی درمورد تاریخچه پزشکی کودک اطلاعات کافی را کسب کرده باشد.

آمادگی کامل برای شرایط اضطراری از وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک باید لیستی از شماره تلفن اطرافیان کودک(به غیر از پدر و مادر) را در اختیار داشته باشد تا بتواند در مواقع اضطراری با آنها در ارتباط باشد. ضمن این که تلفن پلیس، اورژانس، آتش نشانی و غیره را نیز برای مواقع اضطراری در اختیار داشته باشد.

خانه داری از وظایف پرستار کودک در منزل

پرستار کودک بایستی آموزش هایی در مورد خانه داری نیز دیده باشد و کارهای کوچک و سبک خانه داری را به راحتی بلد باشد. مراقبت از کودک در برخی مواقع باعث خواهد گردید که منزل دچار به هم ریختگی گردد. پرستار خانه بایستی توانایی آن را داشته باشد که خانه را مرتب کند. ظروف غذا و لوازم خواب کودک را در اولویت مراقبت قرار دهد‌. البته اگر والدین تقاضای شستشوی لباس کودک و گردگیری را داشته باشند. چون جزو وظایف پرستار کودک نیست می توانند در ازای پرداخت حقوق بیشتر با پرستار به توافق برسند.

تغذیه کودک

از اساسی ترین و مهم ترین وظایف پرستار کودک در منزل این می باشد که از برنامه غذایی کودک اطلاع کامل داشته باشد. در کودکان کم سن و سال والدین زمان و نوع وعده های غذایی را طبق برنامه خاص و منظم در اختیار پرستار کودک قرار می دهند و او بایستی با دقت این موارد را عایت کند. ضمن این که پرستار کودک به گرسنگی کودک در دیگر زمان ها نیز توجه کافی داشته و رسیدگی کامل کند.

در کودکان با سن بالاتر مسئولیت پرستار کودک صرفا آماده سازی غذا و تغذیه کدکان می باشد. پرستار کودک در کنار برنامه های مربوط به مراقبت از کودک از دانش لازم جهت تهیه غذا متناسب با ذائقه کودک را نیز بلد باشد. همچنین آموزش موارد اضطراری هنگام غذا خوردن مانند خفگی کودک را نیز دیده باشد.

سرگرمی و فعالیت از وظایف پرستار کودک در منزل

یکی دیگر از کارهای پرستار کودک این است که کودک را سرگرم نموده و به فعالیت های حسمانی کودک(بازی) نظارت داشته باشد. این مسئله را بداند که کودک در محیط داخل منزل و خارج از محیط منزل چه بازی هایی را انجام دهد و چه فعالیت هایی می تواند به خلاقیت ذهنی کودک کمک کند. والدین کودک توقع دارند که پرستار کودکشان در زمان بیداری فرزندشان او رافعال نگه دارد و بازی سرگرمی های مفید هر دوره سنی کودک را بداند. با اطلاع از آن برای هر قسمت برنامه ریزی کند. ضمن این که پرستار کودک نسبت به زمان تماشای تلوزیون توسط کودک، نوع برنامه هایی که می بیند و ساعت تماشای تلویزیون برنامه ریزی داشته باشد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت موسسه قاب چاریتی ما به بررسی وظایف پرستار کودک در منزل پرددختیم. اگر قصد دارید برای مر اقبت کودک خود پرستار بگیرید بهتر است از مؤسساتی که کارشان آموزش و استخدام پرستاران ویژه کودک می باشد برای کودک خود پرستار بگیرید. ضمن اطمینان از کار پرستار فرزند خود را باخیال راحت در اختیار آن قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : پرستار کودک تاريخ : 17 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها