پرستاری کودک و سالمند چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه - موسسه پرستاری قاب چاریتی

در برخی مواقع به عنوان والدین، احتمالاً با تماس وحشتناک معلم فرزندتان مواجه خواهید شد که به شما می گوید فرزندتان از مرز عبور کرده است و باید برای جلسه ای دیگر حاضر شوید! یا مدیر مدرسه به شما زنگ می‌زند تا به شما بگوید که نوجوان شما بدون اطلاع شما، هفته آخر مدرسه را به کلی از دست داده است. در این نوشته ما به بررسی چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه خواهیم پرداخت.

چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه

در نوشته های قبل ما به علل بدرفتاری کودکان در مدرسه پی بردیم. اما  در ادامه به راه حل هایی برای رفع این مشکل اشاره خواهیم کرد. اگر برای استخدام پرستار کودک نیز اقدام کرده اید، باید چگونگی رفتار با کودک را به خوبی در او بررسی کنید.

کودک خود را دوبار تنبیه نکنید

سعی کنید نظم و انضباط برای رفتار در مدرسه را به مسئولان مدرسه بسپارید – فرزندتان را دوبار تنبیه نکنید. در بیشتر موارد، اجازه دادن به مدرسه برای پاسخگویی فرزندتان کافی است. اما در موقعیت‌های مزمن یا شدید، مهم است که با مدرسه کار کنید تا بفهمید دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد. سپس ممکن است لازم باشد برای رسیدگی به این رفتار با برخی از خدمات مشاوره ای هم کار کنید.

تصور نکنید که فرزندتان به تنهایی همه چیز را تشخیص می دهد. گاهی اوقات والدین تصور می‌کنند که بچه‌هایشان به تنهایی مسائل را کشف می‌کنند. اما اگر با یک مشکل مزمن سر و کار دارید، باید با واقعیت‌ها روبه‌رو شوید: فرزندتان خودش آن را کشف نکرده است و احتمالاً این کار را نمی‌کند. شما باید به او کمک کنید.

پس با معلم صحبت کنید. این بهترین قدم اول شماست. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید به تغییر فرزندتان کمک کنید، باید درک کنید که چرا او رفتار می‌کند و چه اتفاقی دارد می‌افتد.

پیداکردن علت بدرفتاری و چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه

در قدم اول بهترین کار این می باشد که با کودک صحبت نموده وعلت این بدرفتاری را پیدا کنیم. در این صحبت کردن بهتر است از نکوهش و سرزنش کودک پرهیز کنید. با کودک ملایم و دوستانه برخورد کنید. ابتدا به جمع آوری برخی اطلاعات مدرسه اقدام نمایید. سپس به حرف های کودک با دقت گوش داده و سعی کنید راه حل هایی را به کودک پیشنهاد دهید.

پیداکردن علت بدرفتاری و چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه

در مرحله بعد می توانید با معلمین و مسئولین مدرسه صحبت کنید. سعی کنید از دیدگاه آموزگار کودک و مسئولین مدرسه نسبت به مشکل کودک تان مطلع شوید. اگر خودتان نیز با کودک تان مشکلی دارید آنرا با معلم در میان گذاشته و نحوه برخورد خود را به اطلاع معلم دهید تا کمکی به حل مشکل کودکتان در مدرسه باشد.

اگر برای استخدام پرستار کودک اقدام کرده اید، در این زمینه ها می توانید از او نیز کمک بگیرید. چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه  با اطلاع از صحبت های معلم و ارتباط چند طرفه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نحوه برخورد با کودک و رفع علل بدرفتاری کودکان در مدرسه

چگونگی برخورد با کودک بد رفتار در مدرسه به شما کمک می کند تا شرایط را مدیریت کنید.  در این مرحله باید برخورد خودتان با کودک را معین کنید که بهتراست موارد زیر را بکار ببندید.

ابتدا با راهنمایی معلم کودک یا مسئولین مدرسه این مسئله را حل کنید که کدام رفتار کودک بایستی تغییر کند تا در جهت رفع آن کوشا باشید. اگر بدرفتاری هایی که در مدرسه از کودک سر می زند را در خانه نیز داشت بهتر است برای رفع مشکل از خودتان و از منزل شروع کنید. اما اگر بدرفتاری ها در مدرسه ادامه یافت بهتر است رفتار دیگری کنید.

با کمک معلم کودک و راهنمایی های او یک برنامه منزل و مدرسه را طراحی کنید. بدین صورت که کودک این مسئله را بداند که در منزل چه رفتاری داشته باشد و در مدرسه چه کارهایی را بایستی انجام داده و یا انجام ندهد.

سخن آخر

البته اگر در جلسات مشاوره خود کودک نیز حضور داشته باشد تاثیر گذاری بیشتری دارد. در امور تربیتی کودک تان خودسرانه عمل نکرده و از خشونت جدا پرهیز کنید. چرا که عدم آگاهی شما مطمئنا نتیجه عکس خواهد داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : پرستار کودک تاريخ : 11 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها