پرستاری کودک و سالمند اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

کارکنان مراقبت از سالمندان برخی از سخت‌کوش‌ترین افراد در جهان هستند. کار کردن در یک حرفه “مراقبتی” شغلی نیست که از ساعت ۹ تا ۵ به آن بپردازید – باعث می شود آنها ساعت ها، شیفت های شیفتی روی پای خود باشند. و شیفت آنها می تواند در هر زمان و در هر ساعت باشد. پرستاران یا مراقبان شخصی حتی در طول شب کار می کنند، زمانی که اکثر مردم به راحتی در رختخواب هستند. اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند در این نوشته از وب سایت قاب چاریتی بررسی می شود. قبل از استخدام پرستار سالمند شبانه روزی باید از این نکات اطلاع دقیق داشته باشید.

سالمندان به مراقبان متکی هستند

آنها خستگی ناپذیر از افرادی که به کمک آنها نیاز دارند مراقبت می کنند و به مرور زمان این امر می تواند به قیمت سلامتی آنها تمام شود. کارکنان مراقبت از سالمندان اغلب متوجه می شوند که با کم خوابی کار می کنند، زیرا در حین یا قبل یا بعد از شیفت کاری بسیار کم غذا خورده اند.

همچنین سنگینی کار آنها – برخورد با افرادی که بیماری های جدی یا مزمن دارند و مراقبت از دیگرانی که اغلب به آنها وابسته هستند نیز می تواند آسیب جدی به سلامت جسمی و روانی پرستار وارد کند. لازم به ذکر است که این نوشته بیان نمی کند که افراد به دلیل پرستار بودن شرایط خاصی دارند.

اینها صرفاً اثرات بهداشتی هستند که پرستاران و کارگران شیفت مستعد ابتلا به آن هستند زیرا آنها بسیار سخت کار می کنند و اغلب برنامه های نامنظم دارند. این به هیچ وجه نباید کسی را از انتخاب رشته پرستاری به عنوان شغل منصرف کند – بلکه باید به عنوان یک داستان هشدار دهنده برای مردم، پرستاران و غیر پرستاران در نظر گرفته شود تا از سلامت خود آگاه باشند. اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند نیز باید به خوبی بررسی شود.

مراقبت پرستاران از خود و اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند

حذف یک وعده غذایی در اینجا یا آنجا، نخوابیدن کافی یا کاهش “زمان من” ممکن است در لحظه یا به عنوان یک بار استراحت به نظر خوب به نظر برسد، اما اگر این کار را خیلی زیاد انجام دهید یا تبدیل به یک عادت شود، می تواند بسیار مضر باشد. اثرات بهداشتی که پرستاران و بسیاری از کارگران شیفت دیگر مستعد ابتلا به آن هستند عبارتند از:

ریتم شبانه روزی

شیفت شب ریتم شبانه روزی را مختل می کند فقط یک اصطلاح برای عملکردهای منظم بدن (فیزیکی، ذهنی و رفتاری) است. این عملکردها، زمانی که در سطح بهینه یا منظم باشند، چیزی هستند که فرد را سالم و کارآمد نگه می‌دارند. اختلالات یا بی نظمی ها می تواند منجر به سایر شرایط پزشکی شود. این موارد شامل دمای بدن، تعداد تنفس، تولیدات هورمونی، چرخه قاعدگی، تقسیم سلولی و غیره است.

ریتم شبانه روزی

اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند و مغز او

خواب امری حیاتی است، یک فرد بزرگسال به طور متوسط ​​بین ۷ تا ۸ ساعت به خواب نیاز دارد. کارگران نوبتی اغلب خواب منظم را برایشان سخت می‌کند، زیرا برنامه‌هایشان بسیار نامنظم است. پرستاران و کارگران شیفت اغلب متوجه می شوند که اثر کم خوابی شامل موارد زیر است:

  • کاهش خواب REM
  • مرحله ۲ کاهش خواب
  • خستگی
  • کاهش حجم مغز

سلامت روان

فشار باورنکردنی روی یک پرستار وجود دارد که همیشه در اوج بازی خود باشد. فشار از جانب بیماران، همکاران، مدیران، پزشکان و حتی مسائل شخصی در خانه می تواند به سلامت روان فرد آسیب برساند. همچنین، بودن در کنار بیمار، رنج کشیدن و مردن نیز می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. از جمله این موارد می توان به فشار، اضطراب، افسردگی، کاهش هوشیاری و تمرکر، سندرم فرسودگی شغلی، روان رونجوری و غیره اشاره نمود.

منظور از روان رنجوری به عنوان اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند، یک ویژگی شخصیتی توسعه یافته است که می تواند شامل هر چیزی از اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، ناامیدی، حسادت و تنهایی باشد.

اختلالات قلبی عروقی و دستگاه گوارش

تحقیقات نشان داده است که کارگران نوبت کاری ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بسیاری از اختلالات قلبی/قلبی عروقی مانند:

  • آنژین صدری – درد یا ناراحتی قفسه سینه به دلیل بیماری عروق کرونر قلب
  • فشار خون بالا – فشار خون بالا غیر طبیعی
  • انفارکتوس میوکارد – همچنین به عنوان حمله قلبی شناخته می شود

مانند اختلالات قلبی عروقی، بسیاری از پرستاران شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها به طور موقت یا مزمن دارند. اختلالات دستگاه گوارش شامل موارد زیر است:

  • سوء هاضمه – علائم ممکن است شامل پری بالای شکم، سوزش سر دل، حالت تهوع، آروغ زدن یا درد بالای شکم باشد.
  • سوزش سر دل – احساس سوزش در قسمت مرکزی قفسه سینه یا بالای شکم مرکزی
  • درد شکم یا معده – این می تواند موقت یا یک مشکل مزمن جدی باشد
  • نفخ – دفع گاز

سخن آخر

در این نوشته از وب موسسه پرستاری سایت قاب چاریتی ما به بررسی اثرات شیفت شب بر پرستار سالمند پرداختیم. اگر کارمند شیفت شب هستید، لطفاً مراقب خود باشید. مطمئن شوید که غذا می خورید، به اندازه کافی بخوابید، استراحت کنید و با خودتان مهربان باشید.

اگر عزیزی دارید که پرستار است، آگاه باشید که او در معرض خطر اثرات منفی بر سلامتی است و سعی کنید همانطور که از دیگران مراقبت می کنند از او مراقبت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 22 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها