پرستاری کودک و سالمند چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

وقتی فردی علائم زوال عقل را نشان می دهد، مهم نیست که چقدر خفیف است، به این معنی است که مغز او در حال زوال است. و ممکن است نتوانند به طور مداوم در خانه از خود مراقبت کنند. اینجاست که مراقبت‌های داخلی برای زوال عقل از سوی موسسات معتبری مانند قاب چاریتی بسیار مناسب خواهد بود. به همین دلیل در این نوشته ما به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟

نکاتی برای حمایت از سالمندان مبتلا به زوال عقل

خدمات حرفه ای مراقبت در منزل می تواند سالمندان مبتلا به زوال عقل را ایمن نگه دارد و در عین حال اضطراب آنها را کاهش دهد و به آنها کمک کند فعال و سازنده بمانند. ما استراتژی های زیر را فهرست می کنیم که نشان می دهد چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟

مدیریت محیط خانه

استخدام پرستار سالمند باعث می شود، فرد بتواند با به حداقل رساندن خطرات افتادن برای سالمندان و نظارت بر حمام کردن، توالت، استفاده از لوازم خانگی و سایر فعالیت ها، به کاهش خطر حوادث در اطراف خانه کمک کند. مراقبان در خانه همچنین می توانند استرس را در افراد مبتلا به زوال عقل کاهش دهند و محیط را کمتر طاقت فرسا کنند. یک میز آرایش مملو از لوازم آرایش، جواهرات و سایر وسایل یا یک کمد پر از لباس ممکن است در فرد مبتلا به زوال عقل احساس خستگی ایجاد کند.

حتی ممکن است یادآوری دردناکی از کارهایی باشد که آنها دیگر نمی توانند انجام دهند. مراقبان می‌توانند با به حداقل رساندن تصمیم‌گیری به ساده‌تر شدن زندگی سالمندان کمک کنند، در حالی که همچنان به آنها اجازه می‌دهند که استقلال خود را تنها با کمک در صورت نیاز حفظ کنند.

چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟ – ارتباطات موثر

پرستار و نگهداری سالمند ، راهنمایی های گسترده ای در مورد نحوه برقراری ارتباط موثر با افرادی که با زوال عقل زندگی می کنند دریافت کرده اند. این افراد  همچنین تکنیک های مهمی را به اعضای خانواده فرد سالمند آموزش می دهند. مهم ترین این تکنیک ها عبارتند از:

  • لبخند زدن
  • دوری و پرهیز از مشاجرات
  • دوری از سوالاتی مانند « یادت می آید من چه کسی هستم؟»
  • آموزش نحوه ارتباط اولیه با فرد سالمند
  • حفظ خونسردی و مدیر یت اضطراب و نا امیدی
  • نزدیک شدن به سالمند از جلو برای داشتن دید واضح تری از شما
  • مختصر و مفید بودن جملات مختلف

تشویق فعالیت های معنادار

ما می خواهیم بدانیم چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟ یکی از این روش ها، فعالیت های مهم است. همه – از جمله افراد مسن مبتلا به زوال عقل – باید احساس موفقیت و هدفمندی کنند. درگیر کردن سالمندان در فعالیت های مهم می تواند عزت نفس آنها را بهبود بخشد و اضطراب را کاهش دهد.

بعضی از افراد مسن مبتلا به زوال عقل، سرگردانی می‌بینند یا در خانه احساس اضطراب می‌کنند، زیرا احساس می‌کنند کاری باید انجام دهند و نمی‌توانند آن را به خاطر بیاورند. “دریافت اطلاعات از خانواده در مورد سرگرمی ها، فعالیت ها، شغل و تجربیات زندگی می تواند به مراقبان کمک کند تا یک عزیز را در فعالیت های مورد علاقه خود تشویق کنند.

مراقبان می توانند به افراد مسن کمک کنند تا زمان صرف غذا، زمان خواب، یا سایر برنامه های معمول و همچنین فعالیت های تقویمی یا سنتی مانند اعیاد را به خوبی انجام دهند. در واقع استخدام پرستار سالمند، تکه‌هایی را پر می‌کنند که سالمندان خودشان قادر به انجام آن نیستند.

کسب اعتماد سالمند

برای افراد مبتلا به زوال عقل پذیرش کمک برای حمام کردن، لباس پوشیدن، توالت کردن و نظافت اغلب چالش برانگیز است. برای اجتناب از «جنگ حمام کردن» یا مسائل مربوط به زوال عقل و عصبانیت، پرستار سالمند می تواند  کمک زیادی کند.

شاید سوال این باشد که چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟ باید گفت پرستار، در گفتگو با سالمند،‌ با خوب گوش دادن و گفتگو در مورد مسائل مهم سالمندان، اعتماد ایجاد می کند.

سخن آخر

د ر این نوشته ما به این سوال پاسخ دادیم که چگونه مراقبت در منزل به سالمند دارای زوال عقل کمک می کند؟ نکته مهم این است که در این شرایط اگر جنبه های خاصی از زندگی روزمره باعث استرس یا اضطراب می شود، یک مراقب در خانه می تواند اقداماتی را برای مدیریت این چالش ها انجام دهد. از این رو استخدام پرستار سالمند بسیار در این شرایط کمک کننده خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 28 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها