پرستاری کودک و سالمند ایده آل سازی خانه برای سالمندان - موسسه پرستاری قاب چاریتی

در نوشته پیش رو ما در ارتباط با ایده آل سازی خانه برای سالمندان صحبت می کنیم. همانطور که افراد به سن بالا می رسند، ممکن است متوجه شوید که آنها از ناراحتی جدیدی شکایت دارند که فعالیت آنها را محدود کرده است.

حتی ممکن است متوجه افزایش دشواری آنها شده باشید. تغییرات زیادی در خانه برای سالمندان وجود دارد که می تواند به راحت تر و ایمن تر شدن خانه کمک کند. ما نگاهی به برخی از فعالیت‌های کلیدی می‌اندازیم که می‌توانند کمک کنند. استخدام پرستار سالمند هم می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

ایده آل سازی خانه برای سالمندان

این فقط به فعالیت های بیرون از منزل محدود نمی شود، بلکه در داخل خانه خود نیز وجود دارد. تنها یک پله می تواند برای افراد مبتلا به آرتروز یک چالش باشد. تطبیق‌های خانگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمن‌تر و راحت‌تر برای عزیزانتان به روال عادی روزانه خود پایبند باشند.

اینها می تواند شامل تغییرات زیادی از فنی تا فیزیکی باشد. کوچکترین تغییر می تواند بزرگترین تفاوت را برای سالمندان ایجاد کند. در ادامه تکنیک هایی جهت ایده آل سازی خانه برای سالمندان بیان می کنیم.

نرده برای افراد مسن

هندریل یا ریل دستگیره یکی از رایج ترین بخش های خانه برای افراد مسن است. سالمندان اغلب از شرایط مفاصل ناتوان کننده مانند آرتریت روماتوئید یا استئوآرتریت رنج می برند که حرکت را برای آنها دشوار یا دردناک می کند. علاوه بر این، برخی از شرایط که باعث سرگیجه می شود نیز نصب چنین سیستم پشتیبانی را ضروری می کند.

علاوه بر مزایای آشکار جلوگیری از افتادن در تاریکی، نرده‌ها ممکن است به حرکت در خانه، ایستادن از نشستن، و داخل و خارج شدن از تخت کمک کنند. گزینه دیگری برای افرادی که در خانه خود پله دارند ممکن است بالابر پله باشد، این برای افرادی که از سکته مغزی نجات یافته اند یا افراد مبتلا به هر نوع فلج عالی است.

نرده برای افراد مسن

ایده آل سازی خانه برای سالمندان با مناسب سازی حمام

حمام می تواند یکی از آسیب پذیرترین مکان ها برای سالمندان باشد. وجود آب و صابون احتمال سقوط را افزایش می دهد. این وضعیت در صورت قفل شدن درب تشدید می شود. بهتر است به جای برداشتن عواقب آن بعداً از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری شود.

نصب های معمول برای سالمندان شامل ریل های نگهدارنده در دوش یا حمام و همچنین اطراف خود صندلی توالت است. این نه تنها احتمال زمین خوردن را کاهش می دهد، بلکه حمایت لازم را برای افراد مسن برای ایستادن از وضعیت نشستن طولانی مدت فراهم می کند. این ریل ها محکم و به خوبی تعبیه شده اند تا بتوانند کل وزن بدن فرد را تحمل کنند.

سازگاری های فنی خانه

ایده آل سازی خانه برای سالمندان با سازگاری های خانه بهبود می یابد. مشکل رایجی که سالمندان با آن مواجه می شوند این است که مجبورند برای پاسخ دادن به در از جایشان بلند شوند، حتی برای اینکه بدانند چه کسی است.

برخی سیستم های فنی می توانند برای سالمندان بهبودی ایجاد کنند. این سیستم نه تنها به شما این امکان را می دهد که فرد مورد علاقه شما از روی صندلی راحتی با بازدیدکننده صحبت کند، بلکه با کلیک یک دکمه در را باز می کند. همه اینها بدون نیاز به بلند شدن است. این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما سهولت زیادی در زندگی یک فرد مسن فراهم می کند.

ایده آل سازی خانه برای سالمندان و حرکت ایمن

افراد مسن اغلب از بینایی ضعیف رنج می برند، این امر می تواند با تاریکی بیشتر تشدید شود. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که خانه آنها به خوبی روشن است و همه کلیدهای چراغ به خوبی در دسترس هستند.

این کار را می توان با نصب یک پنل سوئیچ در نزدیکی تخت، نزدیک توالت، خارج از در و غیره انجام داد. یا حتی می توانید چراغ های حسگر حرکتی را نصب کنید که به محض اینکه فرد در اتاق راه نمی رود، به طور خودکار روشن می شود.

یکی دیگر از اصلاحات برای ایمن تر کردن جابجایی، گشاد کردن چارچوب درها یا تغییر محل قرارگیری لولاها روی در است. این معمولاً مخصوصاً برای افرادی که با ویلچر حرکت می کنند مفید است.

سازگاری خانه در آشپزخانه

ایده آل سازی خانه برای سالمندان خصوصا در آشپزخانه مهم است. آشپزخانه نیز یکی دیگر از قسمت های خطرناک خانه است. اما می توان سازگاری های زیادی را برای تبدیل آن به محیطی امن انجام داد. به عنوان مثال، یک چهارپایه برای رسیدن به قفسه بالایی و غیره مهم است.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت موسسه پرستاری قاب چاریتی ما به بررسی ایده آل سازی خانه برای سالمندان پرداختیم. اگر متوجه شدید که مطمئن نیستید که عزیزتان به همه یا همه این حمایت ها نیاز دارد، می توانید برای ارزیابی خانه با متخصصان این امر صحبت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 21 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها