پرستاری کودک و سالمند ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی - موسسه پرستاری قاب چاریتی

سکته مغزی یک تجربه ترسناک و تغییر دهنده زندگی برای سالمندان و خانواده هایشان است. بسته به شدت حمله مغزی، یک بازمانده از سکته مغزی ممکن است در تحرک، بینایی، گفتار، بلع، احساسات، عملکرد شناختی و انجام وظایف روزمره با مشکلاتی مواجه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، مهم است که یک برنامه مراقبت در منزل برای ایمن نگه داشتن سالمند خود داشته باشید. در  ادامه این نوشته از وب سایت قاب چاریتی به بررسی روند ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی سالمندان با نگاهی بر استخدام پرستار می پردازیم.

ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی

پس از ترخیص از بیمارستان، یک برنامه پس از سکته مغزی ممکن است شامل استخدام یک مراقب شخصی غیرپزشکی در منزل برای ارائه کمک های طولانی مدت در انجام کارهای روزانه مانند موارد زیر باشد:

  • حمام کردن
  • توالت رفتن
  • آراستگی ظاهری
  • امور خانه داری سبک
  • تهیه غذا

افرادی که مراقبت های شخصی را ارائه می کنند، عموما شرایط متفاوتی دارند. برخی پرستاران سالمند نیز مراقبت های پزشکی را تحت نظارت پزشک متخصص ارائه می کنند.

چگونه پرستار سالمند می تواند به ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی کمک کند؟

عموما پرستار سالمند کارآزموده، از آموزش‌های مخصوص سکته مغزی برای درک علائم و نشانه‌ها استفاده می‌کنند و در عین حال پشتیبانی اختصاصی غیرپزشکی و متمرکز بر راحتی را ارائه می‌کنند. مراقبان می توانند با موارد زیر به ایمنی سالمندان کمک کنند:

کاهش خطر سقوط و افتادن

پس از سکته مغزی، سالمندان ممکن است دچار ضعف و فلج در بازوها یا پاهای خود شوند. این محدودیت‌های حرکتی – به‌ویژه زمانی که با خستگی شدید در دوران نقاهت همراه باشد – می‌تواند احتمال افتادن یا تصادف خانگی را افزایش دهد. پرستاران می توانند به افراد مسن در هنگام حرکت در خانه، راه رفتن از پله ها یا حمام و ورود و خروج از تخت کمک کنند. برنامه پیشگیری از سقوط به مراقبان و هماهنگ‌کنندگان مراقبت کمک می‌کند تا زمینه‌های نگران‌کننده در خانه را شناسایی کرده و تغییراتی را برای کاهش خطر سقوط توصیه کنند.

ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی و کمک به کارهای خانه

بازماندگان سکته مغزی ممکن است مشکلات جسمی یا شناختی داشته باشند که آنها را از رانندگی یا مدیریت کارهایی مانند لباسشویی، آشپزی، خرید یا خانه داری باز می دارد. پرستار سالمند می تواند وسایل حمل و نقل را برای قرار ملاقات، انجام وظایف، تهیه غذا، و انجام وظایف سبک خانه فراهم کنند یا ترتیب دهند.

یادآوری برای دارو، ورزش، و قرار ملاقات

مراقبت پس از سکته مغزی عزیز شما ممکن است شامل مصرف داروها، انجام تمرینات فیزیکی یا کاردرمانی در منزل و/یا شرکت در قرار ملاقات های پزشکی باشد که برای بهبودی و سلامت طولانی مدت حیاتی است. اگر چه که پرستار سالمند نمی تواند مراقبت‌های پزشکی ارائه دهند، اما می‌توانند به سالمندان یادآوری کنند که زمان مصرف دارو، انجام تمرینات ورزشی یا آماده شدن برای یک ملاقات پزشکی در منزل یا حضوری است.

پیروی از توصیه های غذایی

ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی با نگاهی ر توصیه های غذایی می تواند بسیار مناسب باشد. مشکلات در خوردن و بلع ممکن است به دنبال سکته مغزی رخ دهد. یک سالمند ممکن است مجبور باشد به طور موقت یا دائم از رژیم غذایی خاصی پیروی کند تا از خفگی و سایر عوارض جلوگیری شود. همچنین ممکن است لازم باشد سالمندان به دلیل تداخل با داروها از برخی غذاها اجتناب کنند یا آنها را محدود کنند. پرستار سالمند می‌تواند طبق یک رژیم غذایی تجویز شده غذا تهیه کند و از افراد مسن در طول وعده‌های غذایی حمایت کند تا آنها تغذیه لازم را دریافت کنند. یک مراقب در خانه همچنین می تواند قرار ملاقات گفتار درمانی را به سالمندان یادآوری کند و آنها را تشویق کند که تمرینات گفتار و بلع تجویز شده را انجام دهند.

مراقبت از علائم سکته های بعدی

یکی از اصلی ترین نکات ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی، مربوط به علائم سکته مغزی است. آمار نشان می دهد که بیماران سکته مغزی که در عرض سه ساعت پس از اولین علامت خود به اورژانس می رسند نسبت به کسانی که مراقبت های تاخیری دریافت کرده اند، سه ماه پس از بهبودی ناتوانی کمتری دارند. پرستار سالمند کارآزموده می تواند سکته دوم را شناسایی کنند و در صورت لزوم با پزشک یا اورژانس در تماس باشد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت موسسه پرستاری قاب چاریتی ما به بررسی ایمن ماندن در خانه پس از سکته مغزی پرداختیم. هنگامی که یک عزیز دچار سکته مغزی شده است، خدمات حرفه ای مراقبت از سالمندان می تواند کمک بزرگی باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 16 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها