پرستاری کودک و سالمند علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند - موسسه پرستاری قاب چاریتی

مراقبت از یک عزیز مسن مسئولیت مهمی است، اما می تواند طاقت فرسا نیز باشد. به همین دلیل باید به دقت علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند را شناخت.

مدیریت نیازهای افراد مسن با تمرکز بر سایر تعهدات خانوادگی و کاری به طور بالقوه می تواند منجر به فرسودگی پرستار شود. استخدام پرستار سالمند مزایای زیادی دارد اما با توجه به نکات شغلی مهم.

گاهی اوقات، ممکن است متوجه نشوید که وظایف مراقبتی شما چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی تأثیر نامطلوبی بر روی شما دارد. اغلب، دوستان و خانواده اولین کسانی هستند که متوجه می شوند.

تشخیص زودهنگام هرگونه نشانه استرس و فشار عاطفی – قبل از اینکه اثرات منفی را تجربه کنید – می تواند به جلوگیری از فرسودگی مراقب کمک کند.

علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند چیست؟

اگر شما پشتیبان اصلی یک عضو خانواده مسن یا معلول هستید، باید علائمی را که در هنگام بروز مشکل در شما وجود دارد را درک کنید. علائم و نشانه های رایج استرس در میان مراقبان خانواده می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی و انرژی بسیار کم
  • کمبود خواب یا الگوهای خواب نامنظم
  • اضطراب یا نگرانی
  • تحریک پذیری یا عصبانیت
  • افزایش یا کاهش ناگهانی وزن
  • دردهای فیزیکی مانند سردرد و کمردرد
  • احساس رنجش یا گناه
  • سیگار کشیدن، نوشیدن یا خوردن زیاد
  • دیگر از مراقبت یا فعالیت های دیگر لذت نمی برید
  • تمرکز بیش از حد بر مسئولیت های مراقبتی
  • عدم علاقه یا عدم توانایی در تغذیه خوب، ورزش کردن یا شرکت در رویدادهای اجتماعی
  • فرد مورد علاقه خود یا خود را به خاطر وضعیت آنها سرزنش کنید

جهت کاهش استرس برای خودمراقبتی وقت بگذارید

علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند می توان چالش های زیادی داشته باشد. به همین دلیل کاهش استرس و تکنیک های آن بسیار کمک کننده است.

تلاش برای غلبه بر استرس و اضطراب مداوم می تواند عواقب جدی داشته باشد – به طور بالقوه بر سلامت روان، روابط و توانایی مراقبت از عزیزتان تأثیر می گذارد.

اگرچه ممکن است غیرقابل تصور باشد، اما وقت گذاشتن برای خود در واقع بهترین کاری است که می توانید برای همه انجام دهید. در ادامه چند پیشنهاد برای مدیریت استرس و کاهش خطر فرسودگی شغلی مراقبین آورده شده است:

تمرین های آرامش بخش

برای  کاهش و یا رفع علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار در منزل سالمند می توانید از تمرین های آرامش بخش استفاده کنید.

مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق، دعا و تمرین‌های تمرکز حواس می‌تواند استرس را از بین ببرد و به راحتی در برنامه‌های روزمره شما ادغام شود. یک مدیتیشن کوتاه و پنج دقیقه ای یا استراحت دعا می تواند به سلامت کلی شما کمک کند.

گروه های پشتیبانی

پیوستن به یک گروه حمایت از مراقبین  راهی عالی برای ارتباط با دیگرانی است که از عزیزان خود مراقبت می کنند – و مکانی مفید برای انتخاب نکات و پیشنهادات برای یافتن تعادل در زندگی شما.

به اشتراک گذاشتن تجربه خود با دیگران در موقعیت های مشابه نیز می تواند درمانی باشد.

کاهش علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند با تغذیه مناسب و ورزش

یک رژیم غذایی متعادل می تواند بر رفاه شخصی شما تأثیر بگذارد و مواد مغذی و انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه را به شما بدهد.

فعالیت های سطح متوسط ​​ورزش – مانند پیاده روی سریع یا بالا رفتن از پله ها – می تواند انرژی را افزایش دهد، کالری بسوزاند و سطح هورمون های احساس خوب را افزایش دهد.

صحبت با روان پزشک

اگر اقداماتی برای مدیریت استرس شما تسکین نیافته است، ممکن است ایده خوبی باشد که با یک متخصص پزشکی صحبت کنید. روانپزشک شما ممکن است ایده هایی برای بهبود وضعیت روحی و جسمی شما داشته باشد.

درخواست کمک

علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند خصوصا برای کسانی که از استخدام پرستار سالمند خودداری می کنند می تواند سخت تر از سایرین باشد.

اگر برای مراقبت نیاز به کمک دارید، قابل قبول است که بپرسید. اعضای خانواده ممکن است بتوانند به طور موقت یا دائمی برخی از مسئولیت های شما را پشتیبانی کنند یا انجام دهند.

این روش ها به شما زمان می دهد تا بتوانید استراحت کنید یا به نیاز های شخصی خود توجه کنید.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت قاب چاریتی ما به بررسی علائم استرس و فرسودگی شغلی پرستار سالمند پرداختیم. هنگامی که از یک عزیز مراقبت می کنید، مهم است که مزایای مراقبت از خود را به خاطر بسپارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 26 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها