پرستاری کودک و سالمند فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

در ادامه این نوشته از قاب چاریتی فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل  را بررسی می کنیم.زوال عقل عملکرد شناختی فرد مانند تفکر، یادآوری، یادگیری و استدلال را کاهش می دهد. با پیشرفت بیماری، می تواند منجر به تغییرات روانی بسیاری مانند اضطراب، پارانویا و افسردگی شود.

کاهش سرعت پیشرفت آن می تواند به افراد کمک کند توانایی های خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. فعالیت های جسمی و ذهنی برای کمک به کاهش سرعت زوال شناختی ایده آل هستند. از این رو، مهم است که عزیزان مبتلا به زوال عقل را فعال و درگیر نگه دارید. بر روی چند فعالیت آسان و جذاب برای سالمندان مبتلا به زوال عقل تمرکز کنید که خلق و خو و عزت نفس آنها را نیز افزایش می دهد.

فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل

این فعالیت‌ها جدای از ایجاد قدرت و انعطاف‌پذیری می‌توانند به کاهش بی‌قراری، افسردگی، اختلال خواب و موارد دیگر کمک کنند. مهمتر از همه، آنها همچنین برای سالمندانی که با زوال عقل زندگی می کنند، احساس هدف و رضایت را فراهم می کنند. این موارد عبارتند از:

بازی های فکری

مطالعات تأیید می کنند که فعال نگه داشتن ذهن بیماران زوال عقل می تواند مهارت های تفکر آنها را برای مدت طولانی حفظ کند. همچنین، بازی های مغزی می توانند از دست دادن حافظه و سایر مسائل ذهنی را نیز کاهش دهند.

آنها را در بازی های فکری ساده اما سرگرم کننده در خانه غرق کنید. بازی هایی مانند جدول کلمات یا دیگر بازی های فکری می توانند بسیار مهم باشد.

با کارهای ساده به آنها حس هدف را نشان دهید

هدفمندی یکی از فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل است. جدای از سرگرم نگه داشتن آنها با فعالیت های سرگرم کننده، آنها را با دادن کارهای ساده به آنها در برخی از کارهای سازنده مشارکت دهید.

این می تواند برای شما عادی باشد که ملحفه های تخت را تا کنند، قفسه ها را تمیز کنند و غیره. این باعث می شود آنها احساس سازنده ای کنند و به آنها احساس هدفمندی می دهد.

با طعم ها و رایحه ها حس آن ها را احیا کنید

اگر سالمندان عاشق آشپزی هستند، اجازه دهید در تهیه یک غذا به شما کمک کنند. طعم ها و عطرها می توانند حواس آنها را احیا کنند و به آنها کمک کنند دوباره با خودشان ارتباط برقرار کنند.

بسته به مرحله، اجازه دهید آنها ابتکار عمل را به دست بگیرند یا به سادگی آنها را در کنار خود نگه دارید تا شاهد اضافه کردن همه موادی باشید که به یک غذای جادویی تبدیل می شوند.

موسیقی از فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل

موسیقی راهی عالی برای تحریک روح و ذهن آنها در جهت مثبت است. برخی از موسیقی‌های سبک مورد علاقه‌شان یا آهنگی از هنرمند مورد علاقه‌شان از نسل خود را روشن کنید. در صورت امکان، می توانید سعی کنید بسته به شرایط آنها، با حفظ ایمنی آنها، یک پای خود را تکان دهید.

با حیوانات خانگی و بچه ها تجربه حسی بدهید

مطالعات نشان می‌دهد که بچه‌ها، حیوانات خانگی، اسباب‌بازی‌های نرم می‌توانند به افراد مبتلا به زوال عقل آرامش داده و به آنها احساس شادی دهد. تماس با نوزادان، کودکان و حیوانات خانگی یک تجربه حسی را برای آنها فراهم می کند.

حضور محض بچه ها یا حیوانات خانگی با کاهش اضطراب و تحریک پذیری آنها خلق و خوی آنها را تقویت می کند.

جنبه خلاقانه آنها را با هنر و صنایع دستی تحریک کنید

اجازه دهید عزیزان خود را از طریق فعالیت های خلاقانه مانند هنر و صنایع دستی ابراز کنند. بازی با رنگ ها، خلاقیت مقوایی، رنگ آمیزی گلدان های پلاستیکی و ساختن اشکال با خاک رس می تواند برای سالمندان سرگرم کننده باشد و کودک پنهان را در آن ها نمایان کند.

جنبه خلاقانه آنها را با هنر و صنایع دستی تحریک کنید

فعالیت های خلاقانه برای سالمندان مبتلا به زوال عقل می تواند عملکرد شناختی، ارتباطات و اعتماد به نفس آنها را بهبود بخشد. حضور پرستار بیمار یا پرستار سالمند با دقت بر این موارد بسیار مهم است.

زنده کردن لحظات ارزشمند از از فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل

 

یک آلبوم خانوادگی یا یک ویدیو به عزیزانتان نشان دهید. از آنها در مورد وقایع بپرسید و بگذارید خاطرات خوششان در ذهن زیبای آنها بگذرد.

سخن آخر

در این نوشته از وب موسسه پرستاری قاب چاریتی ما به بررسی فعالیت های موثر برای سالمندان مبتلا به زوال عقل پرداختیم. به یاد داشته باشید که شما با سالمندان بیمار سر و کار دارید، پس لطفاً آنها را مجبور به انجام کاری نکنید که نمی خواهند انجام دهند. صبر کلید است.

به آنها فضا و زمان بدهید تا سازگار شوند و به جای دستاوردهایشان، بر لذت خود تمرکز کنند. بگذارید با فعالیت های بدون شکست احساس موفقیت کنند. همچنین اطمینان حاصل کنید که از اشیاء تیز که به طور بالقوه می توانند باعث بریدگی، زخم و سایر صدمات غیرقابل توجیه شوند، دوری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : پرستار سالمند تاريخ : 10 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها