پرستاری کودک و سالمند بهبود بیماری اسهال در منزل - موسسه پرستاری قاب چاریتی

تمامی افراد خصوصا سالمندان گاها از بیماری های شکمی رنج می برند. یکی از معضلاتی که در این زمینه پدید می آید و پرستار بیمار هم می تواند کمک کند بیماری اسهال است. به همین دلیل در این نوشته از وب سایت قاب چاریتی قصد داریم تکنیک ها و غذاهای مناسب برای بهبود بیماری اسهال در منزل را  معرفی کنیم.

بهبود بیماری اسهال در منزل

بخش قابل توجهی از بیماری اسهال را می توان با نوشیدن آب تمیز و غذای مناسب رفع کرد. یا حتی با رعایت بهداشت و نظافت مناسب به جلوگیری از آن پرداخت. این مشکل را نیز می توان با مصرف گیاهانی مانند نعناع و زنجبیل یا آب لیمو با دمنوش های گیاهی فورا متوقف کرد. در ادامه غذاهایی برای بهبود بیماری اسهال در منزل معرفی می کنیم.

چای زنجبیلی

زنجبیل ادویه‌ای است که بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند و فواید زیادی برای سلامتی شما دارد و داروی مؤثری برای درمان حرکات شل است. علاوه بر این، به هضم غذا کمک می کند و می تواند رکود معده را کاهش دهد. همچنین می تواند به تقویت معده شما کمک کند.

می توانید چای زنجبیل را با برداشتن یک تکه بلند زنجبیل به اندازه یک سانتی متر یا کمتر، خرد کردن آن با هاون و سپس اضافه کردن آن به یک فنجان آب جوش درست کنید. شعله را خاموش کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. این چای زنجبیل را دو یا سه بار در روز بنوشید.

بهبود بیماری اسهال در منزل با آب گشنیز و لیمو

لیمو حاوی خواص ضد التهابی است و برای بسیاری از مشکلات معده مانند اسهال مناسب است. گشنیز درمان خوبی برای هضم است. اسانس های موجود در برگ گشنیز به عملکرد مناسب معده و عملکرد کبد کمک می کند. می توانید چند برگ را بردارید و با هم آسیاب کنید. مخلوط را به یک لیوان آب اضافه کنید، یک یا دو قاشق غذاخوری آب لیمو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. برای تسکین حرکات روانی معده، این مخلوط را به آرامی بنوشید.

بهبود بیماری اسهال در منزل با موز

موز سرشار از پتاسیم و الکترولیت هایی است که بدن شما در طول اجابت مزاج از دست می دهد. موز نه تنها به شما انرژی می دهد بلکه عملکرد دستگاه گوارش شما را نیز بهبود می بخشد. اعتقاد بر این است که موز با حجم دادن به مدفوع، حرکات روده را بهتر می کند.

نعنا

نعناع با لیمو می تواند به تسکین معده کمک کند. یک ماه دارای خواص ضد ویروسی با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی بود. به جریان شیره های گوارشی در پوشش معده کمک می کند، درد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد و درد معده را تسکین می دهد. حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا آنها را با یک کارد خرد کنید تا آب آن گرفته شود. بعد یک لیوان آب بردارید و یک قاشق غذاخوری آب لیمو و نعنا به آن اضافه کنید. می توانید آن را سه یا چهار بار در روز بنوشید.

بهبود بیماری اسهال در منزل با لیمو

لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی بسیاری است. علاوه بر این، می تواند معده شما را آرام کند و تعادل pH بدن را بازگرداند. یک لیوان آب بردارید و یک لیمو ترش را به آن اضافه کنید. کمی نمک اضافه کنید و آب لیمو را بنوشید. همچنین می توانید یک تکه لیمو را بردارید، مقداری نمک روی آن بریزید و اگر می توانید طعم آن را تحمل کنید، آن را خام بخورید.

دانه های هل با آب

دانه های هل یک درمان خانگی موثر برای ناراحتی معده است. به هضم غذا کمک می کند و به خلاص شدن از شر نفخ و نفخ کمک می کند. یک قاشق چای خوری پودر هل را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. لیوان را از روی شعله بردارید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. پس از آن می توانید به آرامی لیوان آب را همراه با دانه های هل میل کنید. این معجون می تواند به اسهال کمک کند. دو بار در روز بنوشید.

بهبود بیماری اسهال در منزل با انار

آب انار برای توقف اسهال عالی است. برای نتیجه سریع می توانید آب انار را بنوشید یا مستقیماً میوه را بخورید. نه تنها میوه، برگ های انار نیز در درمان موثر است. دانه های انار را بیرون بیاورید و در آبمیوه گیری بریزید و برای تسکین سریع این آب را بنوشید. می توانید از برگ های انار هم استفاده کنید و ده دقیقه در یک لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کرده و مخلوط را بنوشید.

سخن آخر

ممکن است به دلیل مسمومیت غذایی یا نوشیدن آب آلوده باشد  در حین بروز این مشکل فرد مقدار زیادی آب از دست می دهد. از این رو توصیه می شود برای جبران نیاز به آب، نوشیدنی های مقوی مصرف کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 18 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها