پرستاری کودک و سالمند عوارض ابدومینوپلاستی شکم - موسسه پرستاری قاب چاریتی

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ چگونه می توان از این عوارض پیشگیری کرد؟ این روزها افراد بسیار زیادی از عارضه های جراحی ابدومینوپلاستی رنج می برند. در این راستا لازم است نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا از این عارضه ها پیشگیری کنید. در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر عوارض جراحی ابدومینوپلاستی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

عوارض ابدومینوپلاستی

 

جراحی ابدومینوپلاستی شکم

 

از جراحی ابدومینوپلاستی به عنوان یک جراحی موثر جهت از بین بردن چربی های اضافی ناحیه شکم و پهلو یاد می گردد که طی سالیان اخیر توانسته است به محبوبیت بسیار زیادی دست یابد. این جراحی با قابلیت های بی نظیر خود شرایطی برای پزشکان فراهم می سازد تا بتوانند لایه های چربی شکم را بیرون کشیده و به این ترتیب موجب صاف شدن آن شوند. در کنار مزایایی که برای این جراحی بیان شده اند می توان شاهد عوارض آبدومینوپلاستی شکمی نیز بود که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

 

( مشاوره رایگان ابدومینوپلاستی )

 

این عوارض با توجه وسعت جراحی و شرایطی که طی آن دارید متفاوت خواهند بود. فراموش نکنید که ابدومینوپلاستی نوعی جراحی تهاجمی است و به دلیل حساسیت زیاد بایستی توسط پزشکان مجرب انجام شود تا بتوانید به نتایج مورد انتظار خود دست یابید. در غیر اینصورت باید منتظر عوارض آن بود. همچنین نیز به مراقبت های خاصی قبل از جراحی و طی دوره نقاهت دارد که می توانند اثرات مثبت بسیار زیادی بر نتایج جراحی داشته باشند.

 

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی شکم

 

همان گونه که در بخش قبل نیز بیان شد جراحی ابدومینوپلاستی در صورتی که به صورت تخصصی انجام نشود می تواند عوارض خاصی برای شما به همراه داشته باشد. به طور کلی عوارض ابدومینوپلاستی شکم شامل موارد زیر می شوند که هرکدام اهمیت بسیار زیادی دارند.

 

  • جمع شدن آب در بافت های شکمی
  • خونریزی شدید
  • احساس ناراحتی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی
  • ایجاد عفونت در ناحیه درمانی و گسترش آن به دیگر نواحی بدن
  • طولانی شدن دوره بهبود و نقاهت
  • عدم ترمیم زخم های ناشی از جراحی
  • تحلیل رفتن پوست شکم
  • بروز تورم های غیرعادی
  • مشاهده اسکارهای پوستی
  • تغییر رنگ پوست شکم
  • احساس درد و ناراحتی در ناحیه شکم

 

ایجاد خونریزی وعفونت پس از ابدومینوپلاستی

 

خونریزی و عفونت را می تواند از جمله عوارض ابدومینوپلاستی شکم دانست که به دلیل عدم تبحر پزشک رخ می دهد. پزشکانی که دانش و مهارت بسیار زیادی در این زمینه دارند تمام سعی و تلاش خود را به کار میگیرند تا مانع از ایجاد عفونت و خونریزی در ناحیه درمانی شوند. راهکارهای بسیار زیادی برای این امر وجود دارند.

در گام اول لازم است چند روز قبل از جراحی مصرف قرص های رقیق کننده خون مانند آسپرین را کنار بگذارید. شستشوی ناحیه درمانی با استفاده از مایع های ضدعفونی کننده دومین راه حلی است که پزشکان بر آن تاکید دارند. با توجه به این امر توصیه داریم تمام دستورالعمل های پزشک خود را به طور دقیق انجام دهید تا از ایجاد این دسته از عوارض ابدومینوپلاستی شکم جلوگیری شود.

 

عوارض ابدومینوپلاستی

باز شدن زخم ها

باز شدن زخم ها را می توان یکی دیگر از عوارض جراحی ابدومینوپلاستی دانست که علت آن را می توان جدا شدن لبه هایی دانست که برش داده شده اند. زمانی که این لبه ها پیش از پایان دوره بهبود شما از یکدیگر جدا شوند می توان شاهد باز شدن زخم های ناحیه درمانی بود که در نهایت موجب خونریزی شدید خواهند شد. کسب اطلاعات لازم در این زمینه و رعایت نکات و مراقبت هایی که از سوی پزشک ارائه می شوند می تواند به شما در پیشگیری از این عوارض ابدومینوپلاستی شکم کمک کند.

 

 

مرگ بافت ها

 

مرگ بافت که با نام نکروز نیز شناخته می شود از جمله عارضه هایی است که به دلیل کمبود خون در یک بافت رخ می دهد. زمانی که خون نتواند به درستی در یک بافت جریان یابد نکروز ایجاد می شود و می توان آن را یکی از عوارض ابدومینوپلاستی شکم نیز دانست. افرادی که با چنین عارضه ای مواجه می شود عمدتا بافت شکمی آنها تیره شده و بایستی این بافت ها در سریع ترین زمان ممکن برداشته شوند.

 

برای پیشگیری از مرگ بافت توصیه داریم پیش از جراحی به هیچ عنوان سیگار نکشید. همچنین اگر بدن ضعیفی دارید احتمال ایجاد نکروز در شما پس از جراحی ابدومینوپلاستی افزایش خواهد یافت. یکی از نکاتی که باید پیش از جراحی به آن توجه زیادی داشته باشید این است که حتما بررسی کنید آیا کاندید مناسبی برای این جراحی هستید یا خیر؟ مشورت با پزشکان مجرب و دریافت مشاوره از آن ها می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

 

آمبولی ریه

 

اگر بخواهیم به یکی دیگر از عوارض ابدومینوپلاستی شکم اشاره ای داشته باشیم می توان آمبولی ریه را نام برد که دلیل اصلی آن لخته شدن خون در ریه های انسان است. فراموش نکنید که در صورت بروز این عارضه بایستی حتما تحت مراقبت های ویژه قرار گیرید زیرا خطرات بسیار زیادی به دنبال دارد. مجموعه اقداماتی که پزشکان جراح مجرب به شما تجویز می کنند می توانند مانع از لخته شدن خون شوند. بر این اساس لازم است این مراقبت ها را رعایت کنید تا جریان خون شما مختل نشود تا با چنین عارضه ای مواجه نشوید.

 

تشکیل سروما

 

تجمع مایع زیر بافت های پوستی منجر به تشکیل سروما شود. به طور معمول این نوع عارضه ابدومینوپلاستی چند هفته بعد از جراحی رخ می دهد و دارای ساختاری شبیه به توده های متورم دارند. این توده ها می توانند موجب ایجاد درد و ناراحتی شوند و باید مایع جمع شده در سریع ترین زمان تخلیه گردد تا در ادامه دردسر ساز نشود. در صورت ایجاد سروما می توان با ایجاد برش این مایعات را خالی کرد. گن های خاصی نیز وجود دارند که به عنوان روشی درمانی شناخته می شوند و می توانند به شما کمک های قابل توجه ای نمایند.

 

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان متوجه شد که به طور معمول عوارض ابدومینوپلاستی شکم به دلیل عدم انتخاب درست پزشک رخ می دهند و می توانند شرایط بدی را برای شما رقم بزنند. این عوارض شامل تشکیل سروما، ایجاد عفونت در ناحیه درمانی، متورم شدن ناحیه درمانی و تغییر رنگ اشاره کرد که نباید نسبت به آن ها بی توجه بود.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.