پرستاری کودک و سالمند متخصص قلب را به منزل خود ببرید! - موسسه پرستاری قاب چاریتی

هنگامی که هر مشکل مرتبط با سلامتی وجود دارد، قلب ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. این مشکلات می‌تواند به سطوحی برسد که زندگی انسان را به خطر بیندازد. کار قلب به لطف هماهنگی سه ساختار اصلی با یکدیگر انجام می‌شود. این‌ها؛ سیستم قلبی عروقی، عروق کرونر و شبکه عصبی است.

قلب، خون موجود در بدن انسان را با کمک سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌هایی که به آن سیستم قلبی عروقی می‌گویند، به کل بدن پمپاژ می‌کند. عروق کرونر عروقی هستند که در امتداد سطح قلب قرار دارند و خون غنی از اکسیژن را به عضله قلب می‌برند. یک شبکه عصبی وجود دارد که انقباض و آرامش قلب را با سیگنال‌ها مدیریت می‌کند. بنابراین، در طول زندگی انسان، قلب خون را پمپاژ می‌کند.

سلامت قلب موضوعی است که نیاز به توجه دارد. از آنجایی که بدتر شدن سلامت قلب عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت، هر فردی باید از مشکلاتی که ممکن است به قلب او مربوط می‌شود آگاه باشد. دانستن علائم یک بیماری قلبی که ممکن است جدی باشد، مهم است تا به پزشکان ایده‌ای در مورد تشخیص و درمان زودهنگام بدهد. از آنجایی که بیماری‌های قلبی زیادی وجود دارد، هر چه زودتر بتوان آن را درمان کرد، احتمال بهبودی قلب بیشتر می‌شود.

بیماری‌های قلبی چیست؟

بیماری قلبی اصطلاحی است که هر اختلالی را که در قلب رخ می‌دهد و قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در بر می‌گیرد. تحت عنوان بیماری‌های قلبی، بیماری‌های رگ‌های خونی مانند بیماری عروق کرونر، مشکلات ریتم قلب (آریتمی) و نقایص مادرزادی قلب علاوه بر این بیماری‌ها گنجانده شده است. اصطلاح بیماری قلبی اغلب به جای واژه بیماری قلبی عروقی استفاده می‌شود.

علت بیماری‌های قلبی چیست؟

می‌توان بیماری‌های قلبی را به طور کلی بر اساس علل زمینه‌ای طبقه بندی کرد. آترواسکلروتیک (ناشی از کلسیفیکاسیون و انسداد رگ‌های قلب) بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، چربی خون بالا و دیابت بیماری‌های مزمن که مربوط به تمام سیستم‌های بدن است (متابولیک) را آماده می‌کند. اختلالات ضربان قلب (ریتم) در نتیجه اختلالات هدایت در شبکه عصبی ایجاد می‌شود که نقش مهمی در کار قلب ایفا می‌کند (فیبریلاسیون دهلیزی، بلوک‌های عصبی بین دهلیزها و بطن‌ها). از طرف دیگر بیماری‌های مادرزادی قلبی به دلایلی مانند اختلالات در محل شریان‌ها و وریدها که در نوزادان شایع است و سوراخ دریچه قلب دیده می‌شود. مشکلات عضلانی قلبی مانند کاردیومیوپاتی گشاد شده ناشی از ضعف عضلات قلب نیز یک گروه جداگانه را تشکیل می‌دهد. عفونت‌های قلب مانند اندوکاردیت. تنگی یا نارسایی دریچه‌های قلب و دریچه‌های رگ‌های اصلی خروجی و ورودی به قلب، مانند تنگی یا نارسایی دریچه میترال، به عنوان بیماری‌های دریچه قلب شناخته می‌شوند.

علاوه بر این؛ عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی می‌شود. به خصوص سبک زندگی که افراد در پیش می‌گیرند نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های قلبی دارد. عدم کنترل فشار خون و کلسترول بالا به مرور زمان منجر به آسیب به قلب و در نتیجه بیماری‌های قلبی می‌شود. سیگار کشیدن، اضافه وزن و چاقی نیز بر سلامت قلب و عروق تأثیر منفی می‌گذارد.‌ مصرف غذاهای بسته بندی شده و بی تحرک ماندن در سنین بالا نیز باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

نوار قلب در منزل چگونه انجام می‌شود؟

با وجود شیوع بیماری‌های قلبی در افراد با سنین مختلف، معاینات منظم قلب و همچنین گرفتن نوار قلب یکی از مهم‌ترین کارها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی است. خبر خوش در زمینه معاینات قلب این است که شما می‌توانید تمام این معاینات از جمله نوار قلب را در منزل خود انجام دهید. مرکز پزشکی و پرستاری مهر درمان تمام خدمات لازم در زمینه پزشکی و پرستاری را در منزل شما ارائه می‌دهد. به همین منظور دیگر نیازی نیست که شما به مراکز پزشکی به بیرون از منزل مراجعه کنید. می‌توانید از خدمات نوار قلب در منزل مرکز مهر درمان استفاده کنید.

نوار قلب در منزل چگونه است؟

ضبط EKG در خانه یک سرویس تصویربرداری است. با این سرویس نیاز بیمارانی که درمان خود را در منزل ادامه می‌دهند به صورت تخصصی برطرف می‌شود. EKG، یعنی الکتروکاردیوگرافی، یکی از روش‌های تصویربرداری کمکی است که در تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، نارسایی قلبی، التهاب عضله قلب، اختلالات ریتم قلب، درد قفسه سینه و بسیاری دیگر از بیماری‌های مرتبط با قلب استفاده می‌شود. دستگاه EKG برای دریافت داده‌های الکتریکی قلب (ریتم قلب، ضربان قلب و واکنش‌های مربوط به قلب) با الکترودهای متصل به پوست استفاده می‌شود. به لطف EKG، داده‌های زیادی در مورد کار قلب می‌توان به دست آورد و در صورت لزوم می‌توان از معاینات بیشتر استفاده کرد. در واقع الکتروکاردیوگرافی خانگی روش الکتروکاردیوگرافی است که با مراجعه به منزل بیمار با دستگاه EKG سیار قابل حمل انجام می‌شود.

چرا EKG گرفته می‌شود؟

در مواردی که پزشک فکر می‌کند که مشکلی در قلب مطابق با شکایت بیمار وجود دارد، می‌توان برای بیمار یک روش EKG (الکتروکاردیوگرافی) برنامه ریزی کرد. در EKG، سرنخ‌هایی در مورد شرایطی مانند تغییر در ریتم قلب و تنگی عروق قلب مشاهده می‌شود.

برای چه بیمارانی ضبط ECG خانگی اعمال می‌شود؟

بسته به مشکلاتی که بیماران قلبی عروقی، بیماران بستری یا افرادی که برای بیماری دیگری تحت درمان قرار می‌گیرند، می توان نوار قلب را ثبت کرد.

مزایای نوار قلب در منزل برای بیماران و بستگان آنها چیست؟

ثبت نوار قلب در منزل برای بیمار و بستگان فوایدی دارد. این یک خدمات راحت برای بیمار است زیرا الکتروکاردیوگرافی در منزل بیمار و در محیطی امن انجام می‌شود. اگر بیمار قادر به حرکت نباشد یا در بستر باشد، نیازی به گرفتنآمبولانس برای ارجاع بیمار به بیمارستان  نیست. بنابراین، این مورد مزیت مالی ایجاد می‌کند. همچنین از اتلاف زمان و تلاشی که بیمار و بستگان بیمار برای معاینات در بیمارستان صرف می‌کنند جلوگیری می‌کند.

اکوکاردیوگرافی (اکو) چیست؟

اکوکاردیوگرافی یا ECHO یک تکنیک تصویربرداری است که با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا (سونوگرافی) از قلب شما عکس می‌گیرد، کنترل دیواره‌ها، ماهیچه‌ها و دریچه‌های قلب را فراهم می‌کند و اطلاعات مهمی در مورد قلب و جریان خون ارائه می‌دهد.

اکو قلب در منزل چرا انجام می‌شود؟

پزشک ممکن است آزمایش اکوکاردیوگرافی را برای بررسی ساختار قلب و بررسی عملکرد قلب شما تجویز کند. بسیاری از بیماری‌هایی که ممکن است مربوط به قلب باشد که در زیر ذکر شده است، با اکو قلب در منزل تشخیص داده می‌شود و درمان‌های لازم انجام می‌شود.

  • تعیین مقدار خونی که با انقباض قلب به یکباره می‌تپد
  • کنترل و بیماری‌های دریچه‌های قلب
  • تشخیص بیماری‌های غشای قلب
  • بررسی حفره‌های قلب
  • حرکت دیواره قلب و اختلالات
  • کنترل انقباض قلب در صورت ابتلا به بیماری قلبی عروقی
  • ارزیابی فشار متغیر در حفره‌های قلب
  • بررسی احتمال لخته شدن خون
  • تشخیص آسیب ناشی از حمله قلبی
  • روماتیسم قلبی
  • بررسی نارسایی قلبی

خدمات اکو قلب در منزل چگونه ارائه می‌شود؟

خدمات اکو قلب در منزل یک تکنیک تصویربرداری است که در نتیجه نیاز مربوط به قلب و سیستم گردش خون قابل درخواست است. با درخواست پزشک مسئول بیمار و یا در صورت درخواست خانواده در حین درمان، عکسبرداری خانگی اکو توسط متخصص قلب انجام می‌شود.

چرا خدمات پزشکی در منزل مهم است؟

خدمات پزشکی در منزل طیف گسترده‌ای از خدمات از مراقبت از پرستار در منزل گرفته تا تجهیزات پزشکی و تامین تخت، از درمان تنفسی خانگی تا پرسنل مراقبت از بیمار را ارائه می‌دهد. ارائه این خدمات به نیازمندان به شیوه‌ای منصفانه، شفاف، مؤثر و کارآمد، توسط پرسنل آموزش دیده و به صورت جامع و به لحاظ تأثیر مثبت بر کیفیت زندگی بیمار ارائه می‌شود. اگرچه خدمات بهداشتی در منزل تا حدی شامل خدمات مراقبت در منزل به عنوان یک مفهوم است، اما شامل یک رویکرد خدمات پزشکی نیز می‌شود، زیرا شامل توانایی بیماران برای دریافت خدمات بهداشتی در منزل به منظور محافظت و بهبود سلامت خود و بازیابی سلامت خود در صورت لزوم می‌شود.

مزایای خدمات پزشکی در منزل

خدمات پزشکی در منزل با دادن فرصت به بیماران برای محافظت از خود، مردم را در محیطی که در آن زندگی می‌کنند شادتر می‌کند. خدمات مراقبت در منزل به بیماران بالاترین سطح آزادی را می‌دهد که می‌توانند به دست آورند. ارتباط بیماران با محیط، آنها را قادر می‌سازد سریع‌تر بهبود یابند. خدمات پزشکی در منزل از خدمات بیمارستانی موثرتر و مقرون به صرفه تر است. اکثر کسانی که از خدمات پزشکی خانگی بهره‌مند می‌شوند، بیماران مسن هستند. این افراد بسته به سن یا شرایط بالینی محدودیت‌های عملکردی دارند. ارائه خدمات مراقبتی  و پزشکی به افراد مسن راحتی را برای آن‌ها فراهم مي‌کند. کلیه اقدامات پرستاری قابل اجرا در منزل مانند تزریق و دارو، گذاشتن کاتتر، خونگیری، پانسمان، مراقبت از زخم بستر توسط پرستاران با تجربه، به افراد مسن در منزل خودشان ارائه داده مي‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 6 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.