پرستاری کودک و سالمند مهمترین فاکتورها در آزمایش چکاپ کامل کدامند؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

آزمایش چکاپ کامل جزو آزمایش‌ های پر تکرار در آزمایشگاه ها محسوب می شود که اکثر افراد در طول سال یک یا دو بار آن را انجام می دهند و افرادی که بیماری های خاص دارند یا سن بالاتری دارند، باید حتما آزمایش چکاپ کامل را جدی بگیرند. بسیاری از افرادی که توانایی حضور در آزمایشگاه را ندارند که این مسئله ممکن است به خاطر کهولت سن بیماری، های خاص یا سایر مسائل مشکلات باشد، ترجیح می‌ دهند که آزمایش چکاپ در منزل را انجام دهند. در همین راستا آزمایشگاه های زیادی خدمات آزمایش در منزل را فراهم کردند تا بتوانند به این افراد خدمت رسانی کنند.

آزمایشگاه نارون هم جزو یکی از معتبرترین آزمایشگاه ها می باشد که علاوه بر خدمات مربوط به آزمایش چکاپ خانم ها به آزمایش چکاپ در منزل هم می پردازد و تمام افرادی که علاقمند به انجام آزمایش در منزل هستند، می توانند با آزمایشگاه نارون تماس بگیرند و از خدمات این آزمایشگاه در منزل استفاده کنند.

از آن جایی که آزمایش چکاپ کامل اهمیت بسیار بالایی دارد و باید با اصول لازم انجام شود، مراجعه به یک آزمایشگاه معتبر در این زمینه نقش مهمی در موفقیت آمیز بودن نتیجه ی آزمایش خواهد داشت.

پس حتماً باید سعی کنید که به یک آزمایشگاه معتبر و مناسب مانند آزمایشگاه نارون در این زمینه مراجعه داشته باشید. اگر قصد انجام آزمایش چکاپ کامل را دارید اما هنوز نمی دانید که این آزمایش در برگیرنده ی چه فاکتورهایی است، می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا فاکتورهای مهم در آزمایش چکاپ کامل را بشناسید.

شماره تماس آزمایشگاه نارون: ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۷۹ – ۰۲۱۲۲۸۱۲۸۸۰

آدرس آزمایشگاه نارون: تهران، نیاوران، خیابان شهید باهنر، بالاتر از چهار راه کامرانیه، جنب مجتمع نارون، پلاک ۸۰، طبقه همکف، واحد ۳

لزوم انجام آزمایش چکاپ کامل:

چکاپ کامل به معنی بررسی مهم ترین فاکتور های سلامتی می باشد. به همین منظور اکثر افراد ترجیح می دهند که برای انجام چنین آزمایشی به آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران مراجعه کنند. زیرا یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی می تواند پاسخ کاملا درست و دقیق از آزمایش را ارائه دهد.

علاوه بر این، نکته ی مهم دیگری که در آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران قابل توجه است، این است که تمام بیماری ها ریشه یابی می شوند. بدین ترتیب پزشک با مطالعه ی جواب آزمایش می تواند بهترین و کاربردی ترین درمان ها را برای بیمار در نظر بگیرد. به همین علت می توانیم متوجه اهمیت بالای آزمایشگاه های پاتوبیولوژی شویم.

آزمایشگاه نارون به عنوان بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران فعالیت می کند که تمام آزمایشات مختلف از جمله تست پاپ اسمیر، آزمایش تیروئید در منزل، آزمایش چکاپ خانم ها و سایر آزمایشات چکاپ کامل را انجام می دهد.

به طور کلی سعی کنید که هر چند وقت یکبار به صورت کامل بدن خود را چکاپ کنید تا از وجود بیماری های پنهان و خاموش با خبر شوید. بسیاری از افراد تصور می‌ کنند تا وقتی علائم غیر طبیعی در بدن خود مشاهده نکردند، احتیاج به این آزمایش ندارند.

 اما این باور، کاملا اشتباه است زیرا بسیاری از بیماری ها بدون علامت شروع می شوند و در مواقع پیشرفته علائم خود را نشان می دهند. در نتیجه با انجام آزمایش چکاپ کامل می توانید به موقع از وجود بیماری‌ های مختلف با خبر شوید و درمان های لازم را آغاز کنید.

از طرف دیگر، آزمایش چکاپ کامل باعث می شود که به سبک زندگی سالم نزدیک تر شوید و تلاش کنید که بدنی سالم تر داشته باشید. اگر سن شما از ۳۵ سال گذشته است بهتر است که حتماً سالی یک بار چکاب کامل را انجام دهید.

آزمایش چکاپ کامل چه مواردی را شامل می شود؟

شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که آزمایش چکاپ کامل شامل چه آزمایش هایی است و چه چیزهایی را نشان می دهد؟

در همین راستا لیستی کامل از این آزمایش را برای شما فراهم کردیم تا با مطالعه ی این لیست به شناخت بهتری نسبت به آزمایش چکاپ کامل دست پیدا کنید و برای انجام آزمایش چکاپ در منزل یا آزمایشگاه، همه ی اقدامات لازم را انجام دهید.

آزمایش هایی که در چکاپ کامل انجام می شوند. شامل موارد زیر می باشند:

  • آزمایش قند خون
  • آزمایش تیروئید و چربی خون
  • آزمایش کبد
  • آزمایش الکترولیت
  • آزمایش سلامت استخوان
  • آزمایش تجزیه ادرار
  • آزمایش چکاپ ویتامین ها
  • آزمایش CBC یا چکاپ کامل خون
  • آزمایش ESR

تمام این آزمایش ها باید در یک آزمایشگاه معتبر انجام شوند تا از نتیجه ی آن کاملا مطمئن باشید. به همین منظور مراجعه به آزمایشگاه نارون را به شما پیشنهاد می کنیم تا یک آزمایش دقیق با نتیجه ی درست را تجربه کنید. یک ناهماهنگی در آزمایش چکاپ کامل ممکن است عواقب بسیار بدی داشته باشد. در نتیجه حتما یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران یا شهرستان را انتخاب کنید که آزمایشات تخصصی و دقیق را انجام می دهد.

آزمایش CBC یا سلول های خونی چیست؟

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین آزمایش هایی که در روند چکاپ کامل انجام می شود آزمایش سی بی سی می باشد. که اهمیت بسیار زیادی دارد .

این آزمایش مجموعه‌ ای از آزمایش‌ های مختلف است که سلول های خونی مانند: گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها را در بر می گیرد و هر یک از این سلول های خونی به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌ گیرند.

سلول های خونی در مغز استخوان تولید می شوند و در هنگام نیاز در خون آزاد می شوند. این آزمایش برای کنترل برخی از بیماری‌ ها است که سلول های خونی را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال بیماری‌هایی مانند سرطان، کم خونی، عفونت، اختلال خونریزی و التهاب می توانند روی این سلول ها تاثیر بگذارند.

در نتیجه انجام آزمایش سی بی سی نشان می دهد که آیا فرد به این بیماری ها مبتلا است یا خیر‌. البته اگر آزمایش چکاپ کامل را در یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی مانند آزمایشگاه نارون انجام دهید طی روند انجام آزمایش سی بی سی، ریشه یابی کامل هم انجام خواهد شد تا در صورت بروز هر مشکل منشاء آن هم شناسایی شود.

آزمایش قند خون:

آزمایش قند خون هم جزو آزمایش های مهم چکاپ کامل محسوب می شود که به قند خون ناشتا یا FBS هم معروف است. در طی روند این آزمایش میزان قند خون بررسی می‌ شود که اگر از میزان آن بالا باشد یعنی فرد به دیابت مبتلا شده است. برای انجام این آزمایش باید حتما ناشتا بود.

علاوه بر این یک آزمایش دیگر هم در روند قند خون انجام می‌ شود که با نام HBA1C شناخته می‌ شود و این آزمایش مختص افراد دیابتی است که هر دو تا ۶ ماه یکبار باید انجام شود. اکثر افراد دیابتی در چکاپ کامل این آزمایش را انجام می‌ دهند تا میزان قند خون را اندازه گیری کنند. برای این آزمایش نیاز به ناشتایی نخواهد بود.

آزمایش چربی خون:

اندازه گیری میزان چربی خون به طور منظم باعث می شود که از بروز چاقی ناگهانی و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری شود. چربی خون چهار مورد مختلف را در بر میگیرد که میزان کلسترول، میزان چربی خوب، میزان چربی بد و میزان تری گلیسیرید در آن بررسی می‌ شوند.

چربی خوب با نام hdl شناخته می‌شود و چربی بعد هم به عنوان ال دی ال بررسی می شود. اگر هر یک از این موارد بیش از حد طبیعی خود باشند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای فرد وجود دارد.

پس اندازه گیری مداوم این فاکتور کمک می‌ کند تا میزان سلامت قلب و عروق فرد سنجیده شود. بسیاری از بانوان هم که به انجام آزمایش چکاپ خانم ها می پردازند، آزمایش چربی خون را جدی می‌ گیرند. زیرا بالا بودن چربی خون روی پروسه ی پریودی و سلامت تخمدان ها تاثیر می گذارد و در بسیاری از موارد باعث ایجاد تنبلی تخمدان هم می‌ شود. پس باید چربی خون را حتماً جدی گرفت زیرا منشاء بیماری های مختلف زیادی است.

آزمایش تیروئید:

یکی دیگر از مهم ترین آزمایش هایی که در روند چکاپ کامل بررسی می‌ شود، آزمایش تیروئید می باشد. آزمایش تیروئید هورمون های T4, T3 و TSH را بر عهده دارد و کم و زیاد بودن هر یک از این هورمون ها ممکن است باعث بروز کم کاری و یا پرکاری تیروئید شود. اگر امکان حضور در آزمایشگاه را ندارید می توانید با برقراری تماس با آزمایشگاه نارون به انجام آزمایش چکاپ در منزل و آزمایش تیروئید در منزل بپردازید.

زیرا این آزمایش به راحتی در منزل قابل انجام می باشد و آزمایشگاه نارون با اعزام متخصصین به منزل شما، نمونه برداری های لازم را انجام می دهد و پاسخی که از آزمایش در منزل و از آزمایش در آزمایشگاه به دست می‌ آیند کاملاً از نظر کیفی برابر هستند و تفاوتی بین آن ها وجود نخواهد داشت.

زیرا تمام نمونه برداری ها تحت تجهیزات پیشرفته و مدرن و زیر نظر افراد متخصص، در آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون بررسی می شوند.

آزمایش کبد:

کبد یکی از مهم ترین اعضای گوارشی می باشد و سلامت آن در حیات انسان نقش مهمی دارد. در نتیجه آزمایش کبد هم جزو آزمایش های چکاپ کامل قرار می‌ گیرد و در طی انجام این آزمایش میزان پروتئین ها و آنزیم ها در خون بررسی می‌ شوند تا نحوه ی عملکرد کبد ارزیابی شود.

بسیاری از افرادی که به بیماری کبد چرب یا نارسایی کبد مبتلا هستند، هیچ علامت خاصی در ابتدای بیماری ندارند و با چکاپ کامل متوجه می‌ شوند که دارای کبد بیمار هستند و روند درمان را هرچه سریع تر آغاز می کنند.

برای درمان بیماری‌ های کبدی اقدام زودرس می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و حتما آزمایش چکاپ کامل را جدی بگیرید و برای انجام آزمایش چکاپ کامل در آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران سریع اقدام کنید و به آزمایشگاه نارون مراجعه داشته باشید.

آزمایش کلیه:

سلامتی کلیه ها تاثیر زیادی روی سلامت سایر اعضای بدن می گذارد و انجام چکاپ کلیه به صورت منظم در طول سال حتماً توصیه می شود و آنقدر مهم است که در لیست آزمایش های چکاپ کامل هم قرار گرفته است.

در روند این آزمایش مواردی مانند نیتروژن اوره خون، اسید اوریک، کراتینین، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و GFR بررسی می شوند.

GFR فیلتر کردن میزان خون در دقیقه به وسیله گلومر می باشد.

اگر هر یک از این فاکتورها کم یا زیاد باشند آزمایش کلیه غیر طبیعی خواهد بود و پزشک بر اساس تفسیری که دارد بیماری مورد نظر را تشخیص می دهد و درمان های لازم را آغاز می‌ کند.

اگر شما به آزمایشگاه پاتوبیولوژی معتبر مانند آزمایشگاه نارون مراجعه کنید یک چکاپ کامل و با کیفیت را تجربه می‌ کنید که در روند انجام آن خیالتان آسوده خواهد بود که پاسخ دریافتی کاملاً درست می باشد.

آزمایش چکاپ ویتامین ها:

یکی دیگر از مهم‌ترین آزمایش هایی که باید در لیست آزمایش چکاپ کامل حتماً به آن توجه شود آزمایش چکاپ ویتامین ها می باشد‌

ویتامین ها مواد حیاتی بدن می باشند که حضور آن ها در بدن باعث می‌ شود تا عملکرد های مختلف به خوبی انجام شود.

کمبود ویتامین هم باعث خستگی، کاهش عملکرد بدن، عصبانیت، ریزش مو، کدر شدن پوست، جوش های پوستی و مشکلات دیگری خواهد شد. در نتیجه شما در روند انجام آزمایش چکاپ کامل متوجه می شوید که چه ویتامین هایی را کم دارید تا مصرف آن ها را بیشتر ادامه دهید.

بانوانی که به آزمایش چکاپ خانم ها می پردازند هم سعی می کنند که حتماً آزمایش چکاپ ویتامین ها را هم انجام دهند چون اکثر بانوان کمبود ویتامین های مختلف را دارند و برای باردار شدن نیازمند این هستند که همیشه ویتامین های بدن خود را کامل نگه دارند.

از جمله مهمترین ویتامین هایی که در آزمایش چکاپ بررسی می‌ شوند شامل ویتامین b۱۲، اسید فولیک، ویتامین D و ویتامین E می باشند. این چهار ویتامین نقش مهم و حیاتی در عملکرد بدن ایفا می کنند و کمبود آن ها ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود.

فواید انجام چکاپ در منزل:

آزمایش چکاپ در منزل باعث می شود که دیگر مسافتی را برای رسیدن به آزمایشگاه طی نکنید و زحمتی را متحمل نشوید.

در نتیجه می توانید با خیالی راحت آزمایش خود را در منزل انجام دهید و نیرو های آزمایشگاه به منزل شما مراجعه می‌کنند و آزمایش‌ های لازم را انجام می دهند.

خدمات آزمایشگاه نارون:

آزمایشگاه نارون به عنوان یک آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران جزو موفق‌ ترین آزمایشگاه هایی می باشد که در ایران وجود دارد و علاوه بر تهرانی‌ ها ساکنین شهرستان هم برای انجام آزمایشات مختلف و حتی تست های متفاوت مانند تست پاپ اسمیر  به این آزمایشگاه مراجعه می کنند. زیرا نتایجی که از تست پاپ اسمیر یا سایر آزمایش ها در آزمایشگاه نارون به دست می‌ آیند، نتایجی کاملا دقیق و درست می باشند و همین موضوع اکثر بیماران را ترغیب می‌ کند که در این آزمایشگاه پاتوبیولوژی آزمایشات خود را انجام دهند.

سخن پایانی:

انجام آزمایش چکاپ کامل کمک زیادی به سلامتی بدن شما می کند. پس سعی کنید که به طور منظم آن را انجام دهید و اگر توانایی حضور در آزمایشگاه را ندارید به آزمایش چکاپ در منزل بپردازید و بانوان هم باید به صورت منظم در کنار چکاپ کامل تست پاپ اسمیر داشته باشند و برای تمام این اقدامات بهترین آزمایشگاه در اقدسیه آزمایشگاه نارون در خدمت شما است. تا آزمایش هایی با کیفیت و کاملاً دقیق را از شما بگیرد و پاسخی صحیح را ارائه دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.