پرستاری کودک و سالمند پرستار سالمند زخم معده ، سیستم گوارشی چیست؟ درمان و مشکلات - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پرستار سالمند زخم ها بسیار مهم هستند ، خطرات و چالش هایی که والدین سالخورده با آن مواجه هستند حتما برطرف شود تا بتواند آنها را برای اجتناب از شرایط بحرانی برای سلامتی یا مدیریت موثر آنها در صورت بروز مشکل برای آنها کمک کند. یکی از این شرایط زخم معده است. همچنین به عنوان زخم سیستم گوارشی نیز شناخته شده است، این بیماری در ناحیه داخلی شکم یا در قسمت فوقانی روده کوچک دیده می شود.

این شرایط می تواند منجر به درد و ناراحتی و همچنین افزایش خطر عوارض و نگرانی های مختلف برای شود. دو نوع اساسی زخم گوارشی وجود دارد که پرستار سالمند باید با آنها آشنا باشد. این شامل زخم معده و زخم های اثنی عشر (دوازدهه) می شود. زخم معده آنهایی است که در داخل معده قرار دارند، پرستار سالمند زخم سیستم گوارشی در حالی که زخم های اثنی عشر در دوازدهه یا قسمت فوقانی روده کوچک تشکیل می شوند. این زخم‌ها می تواند به دلایل مختلفی شکل بگیرد. شایع ترین دلیلی که منجر به توسعه این نوع آسیب می شود، pylori (H. pylori) Helicopter  است که یک باکتری است که می تواند در این ناحیه بدن رشد کند و منجر به آسیب به بافت‌های سیستم گوارشی شود.

موارد رایج زخم معده که می توانند دردناک باشند :

یکی دیگر از موارد بسیار رایج که می تواند منجر به زخم معده شود، استفاده طولانی از داروهای مسکن مانند ناپروکسن سدیم، ایبوپروفن و آسپرین است که پرستار باید از این موضوع آگاه باشد و توصیه های لازم را انجام دهد. علی رغم اعتقاد عمومی، خوردن غذای تند و یا تنش در واقع منجر به ایجاد زخم معده نمی شود. با این حال، این شرایط می تواند زخم معده را که پیش از این پیشرفت کرده، بدتر کند. برخی از عوامل خطرساز که باعث افزایش احتمال ابتلای سالمند تحت نظر پرستار سالمند به زخم معده می‌شود،

پرستار سالمند زخم سیستم گوارشی ، مصرف سیگار و مصرف طولانی مدت مشروبات الکلی :

در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به زخم معده هیچ علائمی را تجربه نمی کنند، درمان آنها به درستی انجام نمی‌شود و می تواند منجر به انواع مختلفی از مشکلات جدی شود، از جمله خونریزی داخلی، انسداد دستگاه گوارش و عفونت هایی که برای سلامتی و رفاه سالمند خطرناک است.

یکی از بهترین تصمیمات است که اطرافیان سالمند می توانند برای آنها در طول مسیر مراقبت از والدین خود (همان سالمند) با انجام دهند استخدام پرستار سالمند است. ارائه دهندگان خدمات مراقبت از خانه سالمند (پرستار سالمند) می تواند با یک سالمند در برنامه به دقت برنامه ریزی شده ای همراه باشد که با نیازها، چالش ها و محدودیت های سالمندان سازگار باشد به نحوی که برای آنها مناسب باشد. این به این معنی است که آنها می توانند از این شیوه زندگی طراحی شده توسط پرستار سالمند، لذت ببرند که در عین حال که فعال و مشغول هستند، اما امن، راحت و سالم نیز هستند.

پرستار سالمند می تواند یک دوره مراقبتی، پشتیبانی، کمک و تشویق کاملا شخصی و منحصر به فرد برای شخصیت، اهداف و باورهای سالمندان طراحی کند تا آنها بتوانند شیوه زندگی خود در طول سال های پس از آن به گونه ای که دوست دارند و لایق آن هستند با کمک پرستار سالمند بگذرانند. هنگامی که بحث کمک به سالمندان در مقابله با بیماری های چالش برانگیز و سخت مانند زخم معده مطرح است، پرستار سالمند می‌تواند به آنها کمک کند تا شرایط خود را درک کنند، مطابق با داروهای خود و دستورالعمل ها برای شیوه زندگی که توسط پزشک آنها مطرح شده است رفتار کنند، و همچنین پرستار سالمند حمایت و تشویق لازم برای کمک به سالمندان در حفظ کیفیت زندگی خود در حالی که با بیماری مقابله می‌کنند را برایشان فراهم می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : پرستار سالمند ، مقالات تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.