پرستاری کودک و سالمند چرا باید از خدمات مشاوره پوست و مو استفاده کنیم؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

بخشی از زیبایی قابل توجه صورت به پوست مربوط می شود که هر چه صاف تر و بدون لک باشد، این زیبایی بیشتر به چشم می آید که این امر مراقبت از پوست را تاکید می کند. مو نیز نیاز به رسیدگی دارد تا در اثر ریزش، دچار کم پشتی موی سر، طاسی و … نشویم.

پوست و مو هر دو در کنار هم بر اعتماد به نفس افراد تاثیر بالایی دارند که سالم بودن آن ها، این اعتماد به نفس را افزایش می دهد. یکی از راه هایی که می تواند به داشتن پوست و موی سالم کمک کند، استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو می باشد. در طول این مقاله با دلایل استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو آشنا خواهید شد.

 

پوست و مو همراه با حساسیت های خود

پوست و مو دو عضو از بدن هستند که بسیار حساسند و در عین حساسیت، در معرض آسیب های جدی نیز قرار دارند. استفاده سر خود از دارو های و روش های درمانی مختلف برای مشکلات مربوط به پوست و مو می تواند آسیب های جدی را به فرد وارد کند.

متاسفانه این تجویزهای سر خود بسیار رواج پیدا کرده است که سبب ایجاد لک های پوستی، آکنه، ریزش مو، ایجاد موخوره و … می شود. استفاده از مشاوره پوست و مو بهترین راه برای درمان و جلوگیری از بروز مشکلات در این زمینه است زیرا شناخت کامل و یکدستی را از پوست و مو دارند.

دسته بندی پوست براساس ویژگی هایشان به صورت زیر است.

  1. پوست چرب: این پوست از چربی بالایی برخوردار است و این چربی در قسمت های صورت که در ناحیه تی شکل قرار دارند، بیشتر به چشم می آید به گونه ای که این چربی ها به دلیل براقیت با چشم نیز قابل تشخیص هستند.
  2. پوست مختلط: این نوع پوست هم چرب و هم خشک است. قسمت چرب آن در ناحیه تی شکل صورت و قسمت خشک آن بر روی گونه ها قرار دارد.
  3. پوست خشک: این پوست معمولا پوسته پوسته می شود و فرد احساس خارش در قسمت های مختلف صورت را داراست.
  4. پوست حساس: این نوع پوست نیاز به مراقبت بالایی دارد و استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو می تواند در حفظ سلامت آن بسیار اثر گذار باشد. معمولا این پوست ها بعضی اوقات به خارش، التهاب و قرمزی دچار می شوند.
  5. پوست معمولی: افرادی که پوست صورتشان در این دسته جای می گیرد، خوش شانس هستند زیرا پوست صورت آن ها نه چرب و نه خشک است بلکه میزان چربی آن ما بین این دو می باشد.

 

دسته بندی مو نیز به همین صورت است که برای هر کدام باید شامپوی مخصوص به آن را استفاده کنیم، تا از آسیب دیدگی آن جلوگیری به عمل آوریم.

 

دلیل استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو

پیشگیری بهتر از درمان است و داشتن پوستی شاداب و سالم برای ما حائز اهمیت است و برای داشتن پوستی شفاف و شاداب داشتن روتین مراقبت های پوستی بسیار مهم است. یکی از راه‌های مراقبت از پوست حفاظت آن در مقابل آفتاب است که استفاده از یک کرم ضد آفتاب می‌تواند پیری پوست را سال‌ها به تاخیر بیاندازد. البته هر محصول پوستی ای نیاز به مشورت دارد که صحبت با پزشک متخصص پوست آنلاین این مسیر را برای ما راحت تر می کند.

همان طور که در قسمت قبل ذکر شد، پوست و مو در دسته های مختلفی قرار می گیرند و این نشان می دهد که نوع پوست و موی سر هر کس ممکن است با دیگری متفاوت باشد. ما این تفاوت ها را به خوبی درک نمی کنیم زیرا هر کدام نیاز به مراقبت خاص خود را دارند که کاملا با نوع دیگر در تفاوت است. موارد زیر برخی از دلایل استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو می باشند.

  • استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو کمک می کند که مراقبت های مخصوص به پوست خود را انجام دهیم و بهترین نتیجه را بگیریم.
  • مشاوره سبب پیشگیری از بروز بیماری های مختلف پوستی می شود که بسیار کم هزینه تر از درمان مشکلات پوستی است.
  • به صورت آنلاین نیز می توان از دانش این پزشکان و مشاوران در این زمینه بهره برد، بدون آنکه نیاز به مراجعه حضوری در مطب باشد.

 

  • متخصصان و فعالان در زمینه پوست و مو تمام جوانب را می سنجند و از طریق پرسش و معاینه های مختلف، نوع پوست و موی شما را تشخیص می دهند و سپس با روش های مختلف و یا ارجاع دادن به متخصصان دیگر، دارو و روش های خود را برای درمان تجویز می کنند.
  • در مشاوره آنلاین یا حضوری پوست و مو، روش های درمان خانگی و غیر خانگی به طور کامل برای بیماران عرضه می شود که این روش ها حتما با یکدیگر در تفاوت می باشند. این امر نشان می دهد، استفاده از تجربه دیگران برای بهبود سلامت و زیبایی پوست و مو می تواند زیان های زیادی را به همراه داشته باشد.

نکته: به یاد داشته باشید، قبل از مصرف هر نوع دارو شیمیایی یا گیاهی برای پوست و مو حتما از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید تا سلامت پوست و موی شما بازگردد.

 

سوالات در حوزه پوست و مو

استفاده از خدمات مشاوره پوست و مو اعتماد به نفس را به افراد باز می گرداند زیرا با روش ها و توصیه های آگاهانه و علمی،  زیبایی را بار دیگر به بیمار باز می گرداند. تخصص و داشتن مدرک پزشکی در این حوزه اعتماد به پزشک را افزایش می دهد زیرا بیماران معمولا در انتخاب پزشک و مشاور پوست و مو حساسیت به خرج می دهند.

سوال هایی که در زمینه پوست و مو  مطرح می شوند، به صورت زیر هستند.

  • دلایل به وجود آمدن لکدر صورت
  • جلوگیری از ریزش مو
  • درمان انواع جوش چرکی و سرسیاه
  • نحوه استفاده از ماسک های مختلف صورت
  • درمان شوره سر
  • رفع خشکی و چربی پوست
  • نحوه درست کردن ماسک های خانگی
  • لیزر و از بین بردن موی صورت

 

این سوالات به همراه صدها سوال دیگر توسط خدمات مشاوره پوست و مو قابل جواب دهی است و یک متخصص در این زمینه، می تواند بیماران خود را در صورت وجود چنین مشکلاتی به خوبی راهنمایی کند. پس حتما به متخصصین پوست و مو مراجعه و از پوست و موی خود به خوبی مراقبت کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 271 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.