پرستاری کودک و سالمند تمرینات کششی مناسب سالمندان | 4 فایده تمرین کششی برای سالمندان - موسسه پرستاری قاب چاریتی

حرکات کششی به طور منظم تقریباً برای همه مزایای زیادی دارد. اما برای سالمندان، حرکات کششی چیزی بیش از تناسب اندام و سالم ماندن است. انجام چند تمرین کششی اساسی برای افراد مسن می تواند به کاهش درد استخوان و مفاصل، جلوگیری از افتادن در هنگام خواب و حفظ تحرک روزمره کمک کند و در نتیجه کیفیت زندگی را بهبود بخشد. در این نوشته به بررسی تمرینات کششی مناسب سالمندان می پردازیم.

اگر برای استخدام پرستار سالمند اقدام کرده اید، این تمرینات می تواند با نظارت پرستار سالمند صورت گیرد.

تمرینات کششی مناسب سالمندان

با افزایش سن، انعطاف پذیری فرد کاهش می یابد، اما عزیزان سالخورده شما می توانند به حفظ انعطاف پذیری هر چه بیشتر کمک کنند. با کمی آمادگی، تمرینات کششی برای سالمندان می تواند یک راه مطمئن و موثر برای فعال ماندن باشد. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که انعطاف پذیری بیشتر در سالمندان با آسیب های کمتر و سقوط های خطرناک همراه است.

این واقعیت که وقتی عزیزان سالخورده شما تمرینات ورزشی را انجام می دهند، به برنامه تمرینی آنها می پردازد، آنها فعال هستند و به خود فرصتی می دهند تا در سال های زندگی خود سالم و مستقل بمانند. این به معنای جلوگیری از درد و صدمات احتمالی پیش از موعد است و در نهایت نیاز به داروهای مسکن تجویزی، تجهیزاتی برای حمایت از تحرک و حمایت همراه را به حداقل می رساند. این می تواند باعث صرفه جویی در هزینه و زمان عزیزان مسن شما شود.

تمرینات کششی ممکن است برای عزیزان سالخورده شما چگونه باشد و مزایای فیزیکی قابل توجه این تمرینات چیست؟ در ادامه فواید و نکات مهم تمرینات کششی مناسب سالمندان را بیان می کنیم.

فواید ورزش های کششی برای افراد مسن

هنگامی که عزیزان شما حرکات کششی را در برنامه خود قرار دهند، مزایای زیادی را تجربه خواهند کرد. این مزایا عبارتند از:

بدن را انعطاف پذیر نگه می دارد

یکی از بزرگترین مزایایی که عزیزان سالخورده شما می توانند از آن برخوردار شوند اگر تمرینات کششی را در فعالیت بدنی خود بگنجانند، انعطاف پذیر ماندن است.

کاهش درد مفاصل و استخوان از مزایای تمرینات کششی مناسب سالمندان

تمرینات کششی همچنین به عزیزان مسن شما کمک می کند تا درد را کاهش دهند و احتمال ابتلا به مشکلات مفصلی و استخوانی ناتوان کننده مانند استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید را کاهش دهند.

به حفظ تعادل و هماهنگی کمک می کند

کشش مناسب می تواند به بزرگسالان بالغ کمک کند تا هنگام انجام کارهای روزمره مانند راه رفتن، نشستن و پیاده شدن از صندلی، روشن و خاموش کردن چراغ ها در شب، و به تنهایی در رختخواب راحت تر و هماهنگ تر شوند.

 

آگاهی ذهنی را بهبود می بخشد

تمرینات کششی به عزیزان سالخورده شما کمک می کند تا هوشیاری ذهنی خود را افزایش دهند، به ویژه هنگامی که به سال های آخر زندگی می رسند. چندین مطالعه نشان می دهد که تمرینات کششی ممکن است زوال شناختی و همچنین اضطراب و افسردگی را کاهش دهد که می تواند منجر به افزایش آگاهی ذهنی شود.

معرفی تمرینات کششی مناسب سالمندان

در ادامه چند تمرین آسان ارائه می کنیم که سالمندان می توانند دون هیچ وسیله خاصی در خانه انجام دهند. این تمرینات کششی برای سالمندان به بهبود درد استخوان و مفاصل، تعادل، هماهنگی، آگاهی ذهنی و موارد دیگر کمک می کند.

کشش گردن

کشش گردن یک راه عالی برای شروع تمرینات کششی در زمان سالمندی است. انجام کشش گردن به کاهش سفتی گردن و بهبود انعطاف پذیری والدین شما کمک می کند. همچنین می تواند تنش را در عضلات گردن و شانه های آنها کاهش دهد.

کشش باسن نشسته

باسن قوی برای کمک به والدین سالخورده برای بلند شدن از حالت نشسته حیاتی است. به عنوان مثال، ورود و خروج از وان یا تخت را بسیار آسان می کند. علاوه بر این، این یک راه عالی برای افزایش انعطاف پذیری مفصل ران با کاهش خطر افتادن است زیرا این روتین در حالت نشسته انجام می شود.

کشش شانه و پشت یکی از تمرینات کششی مناسب سالمندان

افراد مسن گاهی اوقات با افزایش سن تمایل به خم شدن دارند که باعث سفت شدن عضلات و وضعیت نامناسب می شود. این کشش شانه و پشت می تواند به فرد مسن شما کمک کند تا از صاف و سفت شدن کمر جلوگیری کند. این تمرین کششی به شل شدن عضلات قسمت بالایی پشت و شانه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه ستون فقرات کمک می کند.

کشش جانبی

این تمرین کششی به شل شدن نواحی سفت در پشت کمک می کند. علاوه بر این، کشش کنار بدن می تواند به جلوگیری از خمیدگی در بدن کمک کند. این کشش همچنین به محافظت از عزیزان پیر شما در برابر آسیب کمک می کند زیرا انعطاف پذیری، گردش خون و دامنه حرکتی مفاصل را بهبود می بخشد.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت موسسه پرستاری قاب چاریتی ما به بررسی تمرینات کششی مناسب سالمندان پرداختیم. افزایش سن همه ما را در برابر مشکلات سلامتی آسیب پذیرتر می کند. در والدین سالخورده ای که فعالیت بدنی ندارند بیشتر مشهود است. به همین دلیل است که آنها باید تمرینات آسانی را انجام دهند که مناسب سن آنها باشد. اگر می‌خواهید عزیزان سالخورده‌تان زندگی خوبی داشته باشند، اجازه دهید تا زمانی که می‌توانند با کمک به بهبود درد استخوان‌ها و مفاصل، تعادل، هماهنگی، آگاهی ذهنی و موارد دیگر، زندگی خوبی داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 1 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها