پرستاری کودک و سالمند  تکنولوژی چگونه می‌تواند مردم را صاحب‌خانه کند؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

آموزش، کیلید توسعه بازار مسکن؛

در این بازه زمانی که متولیان و سیاستگذاران بازار مسکن، با تمام توان در حال تلاش برای ساماندهی و خروج از رکود این بخش هستند، نیاز است تا با راهکارهای متفاوت و نوین، محرک‌هایی برای ساماندهی سریع‌تر این بخش و خرید آپارتمان به کار گرفته شود. چراکه تأمین مسکن مردم و جوانان امری است که آن را نمی‌توان نادیده گرفت و باید سریع‌تر برای ساماندهی بازار مسکن سازوکارهای نوینی که با شرایط امروز و حتی فردای جامعه همسو باشد در نظر گرفت.

یک سر و هزار سودا در بازار مسکن؛

یک بخش کلان اقتصادی که محصول آن لازمه زیستن است، هرچه بیشتر وارد رکود می‌شود، مشکلات جانبی بیشتری از منظر اجتماعی برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند. پس ساماندهی این بخش باید در اولویت نخست متولیان تصمیم‌گیری این بخش قرار بگیرد و تمام توان خود را برای رونق این بخش به کار گیرند. این امر مستلزم تغییر کلی نگاه به روش‌های توسعه است. این تغییر دیدگاه نیز به آموزش، ‌و پرورش نیروی متخصص دبخش‌هایای مختلف مدیریتی و اجرایی امکان‌پذیر است.

به‌طورکلی می‌توان گفت اقتصاد کشور صرفاً با تعیین و تغییر وزرای اقتصادی و جابه‌جایی تیم‌ها در سازمان‌های مرتبط با بخش مسکن اصلاح نمی‌شود. بلکه آموزش هدفمند در سطوح مختلف برای تربیت مدیران و متخصصین مختلف در رشته‌های گوناگون است که می‌تواند بازارهای بزرگی همچون مسکن را ساماندهی کند. چراکه بازار مسکن بخش‌های متعددی دارد که نیاز به توسعه و ساماندهی دارند. بخش‌هایی که کارشناسان اقتصادی، مدیران تولید، اجرا، طراحی و بخش‌های متعددی دیگری را در بر می‌گیرد و نمی‌توان با یک رویکرد تمام این بخش‌ها را توسعه داد.

ابزارهایی که هزینه خرید آپارتمان را پوشش می‌دهد،

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازار که کشور ما نتوانسته خود را در آن به‌روزرسانی کند، تأمین مالی است. برآورده کردن نیازهای مالی سازندگان و خریداران مسکن در این بازه زمانی که رکود اقتصادی و تحریم و همه‌گیری کرونا، اقتصاد را با چالش‌های متعدد روبرو کرده دشوار است و به روش و ابزارهای نوین و کاربردی نیاز دارد. ابزارهایی که می‌توان آنها را به چند دسته تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت در بازار سرمایه و پیش‌فروش و لیزینگ تقسیم کرد که هرکدام نیز روش و ملزومات خاص خودش را دارد.

شوربختانه اقتصاد کشورها و نظام مالیاتی آن‌قدر منسجم نیست که بتوان به‌راحتی این ابزارها را به کار گرفت. از طرفی تا تورم اقتصادی کنترل نشود و ثبات در قیمت‌ها را به‌صورت مداوم و همیشگی مشاهده نکنیم، نمی‌توان امید زیادی به استفاده از لیزینگ مسکن و ابزارهای دیگر تسهیلاتی داشت. اما ایجاد مسیری که مقصد آن به‌کارگیری تمام ابزارها و روش‌های فوق باشد، سیاستی است که باید با جدیت تمام به کار گرفته شود.

 

 

افزایش آگاهی و آموزش، کیلید توسعه بازار مسکن است؛

گفتنی است در کنار اقتصاد پویا و تورم ثابت، شفافیت در معاملات ملکی و فرهنگ‌سازی نیز امری است که باید به آن توجه زیادی شود. در مرحله نخست این آگاهی باید نگاه سرمایه‌گذاری به مسکن، تبدیل شود به نگاه مصرف‌گرایانه. در مرحله بعد این افزایش آگاهی به شناخت ابزارها و روش‌های مختلف خانه‌دار شدن کمک کرده و در نهایت مانع فعالیت سوداگران نیز می‌شود.

اما نباید اهمیت مشاورین املاک و فعالیت آنها را در این پروسه نادیده بگیریم. چرا که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، یعنی عرضه مسکن توسط مشاورین روی می‌دهد و فعالیت اهالی این صنف می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت مسکن داشته باشد. از طرفی کسب تجربه موفق و بدون دغدغه در پروسه فروش یا خرید آپارتمان می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه، حس خوشایندی به طرفین انتقال دهد.

گفتنی است این بخش یعنی فعالیت مشاورین املاک مدت‌هاست توسط مجموعه‌ای دانش‌بنیان به نام کیلید توسعه‌یافته و با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا یعنی هوش مصنوعی همسو شده است. کیلید سامانه‌ای است که تمام اطلاعات سامانه “سابا” و دیتاهای کاربردی بسترهای معتبر دیگر را توسط هوش مصنوعی استخراج می‌کند و پس از پردازش و طبقه‌بندی، به‌صورت ابزار کاربردی در اختیار مردم و فعالان این بخش قرار می‌دهد.

گفتنی است کیلید از این اطلاعات، بخش‌های مختلفی برای کمک به مردم و سیاستگذاران ایجاد کرده است. بخش اطلاعات بازار مسکن که به وضعیت قیمت املاک در مناطق مختلف می‌پردازد، تخمین قیمت مسکن که به‌صورت لحظه‌ای ارزش ملک موردنظر را با دریافت کد پستی ارائه می‌دهد، ابزارهای مختلف جستجو که پیداکردن خانه موردنظر متقاضی را با سرعت و کیفیت زیادی همراه می‌کند، کیلید مگ که محتوای تخصصی و مرتبط با بخش مسکن در آن منتشر می‌شود و در نهایت کیلید پرو که به توسعه فعالیت مشاورین املاک می‌پردازد، چند بخش مهم سامانه هوشمند کیلید به شمار می‌روند.

این ابزارها کمک می‌کند تا متقاضیانی که قصد خرید آپارتمان در بلوار فردوس را دارند، به‌راحتی پس از مشخص‌کردن محله موردنظر خود، نیازهای دیگر خود را هم که می‌تواند بازه قیمتی، تعداد اتاق‌ها، متراژ، طبقه و حتی نوع نمای ساختمان باشد را وارد کرده و واحدهایی که با این مؤلفه‌ها همسو باشد را مشاهده کنند. این مهم به‌واسطه بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دقت بسیار بالایی دارد و خانه‌هایی که نزدیک سلایق و نیازهای متقاضی باشد را نیز نمایش می­دهد تا کاربران تمام گزینه‌ها را مشاهده و بررسی کنند.

 

 

سامانه‌ای که صنف مشاورین املاک را با روش‌های روز دنیا همسو کرد

مدنظر داشته باشید سامانه هوشمند کیلید، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت معاملات، به افزایش فعالیت مشاورین املاک و حتی سیاستگذاران بازار مسکن نیز کمک می‌کند. به این صورت که مشاورین املاک به‌راحتی می‌توانند فایل‌های ملکی آماده عرضه خود را به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنند و در بخشی مجزا، فعالیت‌های خود را مدیریت کرده و برای کارهای خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند. لازم به ذکر است تمام این ابزارها و روش‌ها با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی دنیا بهره‌برداری‌شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. پس می‌توان با همسو کردن تمام بخش‌های بازار مسکن با تکنولوژی‌های نوین، دستاوردهای بسیاری برای این حوزه ایجاد کرد.

در مجموع کیلید را می‌توان سامانه‌ای دانست که علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار مسکن، تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی را نیز به همراه دارد. همچنین افزایش آگاهی ملکی مردم نیز، امری است که کیلید به‌خوبی آن را انجام داده تا در آینده‌ای نزدیک، بازار مسکنی پویا و مردمی ایجاد شود. به‌طوری‌که متقاضی اجاره یا خرید آپارتمان در امیرآباد می‌تواند با مراجعه به بخش اطلاعات مسکن کیلید تمام نوسانات قیمتی املاک این منطقه در ۸ سال گذشته را مشاهده کند.

 از سوی دیگر توسعه روش‌ها و ابزارهای نوین تأمین مالی که به خانه‌دارشدن مردم کمک می‌کند نیز، از طریق تکنولوژی کیلید امکان‌پذیر است. چراکه هم شفافیت و هم تخمین قیمت دو نیاز اساسی توسعه این ابزارها به شمار می‌رود. در نتیجه همراهی و رساندن سایر بخش‌ها به دیدگاه و تکنولوژی به کار گرفته شده در صنف مشاورین املاک می‌تواند شاه کیلید گشایش درب‌های توسعه به روی بازار مسکن باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 197 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 14 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها