پرستاری کودک و سالمند دوست یابی در پیری و تنهایی - موسسه پرستاری قاب چاریتی

چگونه وقتی تنهایی پیر می شویم دوست پیدا کنیم؟ شما نمی توانید در گوشه ای از دنیا منتظر بمانید تا دیگران به سمت شما بیایند. گاهی باید به سراغ آنها بروید. بسیاری از افراد بالای ۶۵ سال دچار انزوای اجتماعی شده‌اند که باعث تنهایی می‌شود که می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی و حتی مرگ زودرس شود. علاوه بر آن انزوای اجتماعی با حدود ۵۰ درصد خطر زوال عقل همراه است. افراد منزوی اجتماعی اغلب فاقد سیستم حمایتی هستند. در این نوشته از قاب چاریتی به بررسی مسئله دوست یابی در پیری و تنهایی می پردازیم.

دوست یابی در پیری و تنهایی

دوستی ها برای رفاه افراد در هر سنی مهم هستند، به ویژه برای سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند و با دیگران ارتباط ندارند، خواه به انتخاب، مرگ همسر، نداشتن فرزند، یا نداشتن خانواده در نزدیکی. به گفته لوئیس کوزولینو، استاد روانشناسی در دانشگاه پپردین، ارتباط با دیگران معنی‌دارترین و مهم‌ترین تجربه‌ای است که ما برای بقا و رشد به آن نیاز داریم. آن دسته از افراد مسن که سطح حمایت اجتماعی بالاتری دارند، از سلامت عاطفی، سلامت جسمی و سلامت مغز بهتری برخوردار هستند.

تنها زندگی کردن با افزایش سن به این معنی نیست که باید از نظر اجتماعی منزوی باشیم. راه‌های بی‌شماری برای پیدا کردن دوستان جدید، ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و زندگی خوب در حین پیری انفرادی وجود دارد. گرچه استخدام پرستار سالمند هم به رفع تنهایی کمک زیادی می کند.

باشگاه های ورزشی محلی

باشگاه ورزشی محلی خود را برای فعالیت هایی که برای سالمندان طراحی شده است بررسی کنید. بسیاری برای سالمندان کلاس های ورزشی ارائه می دهند. نه تنها با دیگران ملاقات خواهید کرد، بلکه تمرینات منظمی نیز خواهید داشت.

ملاقات با سالمندان دیگر موثر در دوست یابی در پیری و تنهایی

بیرون بروید و به همسایگان خود سلام کنید. بیرون بروید و به همسایگان خود سلام کنید. از مرکز سالمندان نزدیک به خود دیدن کنید و با سایر سالمندان ملاقات کنید، در رویدادها شرکت کنید یا حتی به یک گروه فرهنگی ملحق شوید.

ملاقات با سالمندان دیگر موثر در دوست یابی در پیری و تنهایی

حیوانات خانگی

اگر حیوانات را دوست دارید و از نظر جسمی و مالی توانایی نگهداری از یکی را دارید، سگ یا گربه ای را به فرزندی قبول کنید. اگرچه حیوان خانگی جایگزینی برای انسان نیست، اما می تواند منبع آرامش باشد.

اثر اینترنت بر دوست یابی در پیری و تنهایی

اینترنت می تواند دروازه ای برای معاشرت، پیدا کردن دوستان جدید و بازیابی دوستان قدیمی باشد. می توانید وارد انواع پلتفرم های اجتماعی شوید. دوستان قدیمی، همکاران یا فارغ التحصیلان را پیدا کنید. حتی می توانید برای بازی های آنلاین یا چالش های دوستانه اقدام کنید.

سایت های آنلاین برای سالمندان هر روز در حال رشد هستند. جستجو کنید و آنچه را که در اینترنت وجود دارد کشف کنید و به تعدادی از آنها ملحق شوید.

همانطور که وینی پو توصیه می کند، از گوشه خود خارج شوید و چند دوست پیدا کنید. چه در همسایگی شما باشد و چه آنلاین، اگر یک فرد انفرادی هستید یا حتی اگر نیستید، مشارکت شما به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید، خوب زندگی کنید، دوست پیدا کنید و تنهایی را از بین ببرید.

پرستار سالمند چگونه به شما در رفع تنهایی کمک می کند؟

دوست یابی در پیری و تنهایی با تکنیک ها و روش های بسیاری رفع می شود. مراقبین خدماتی را ارائه می دهند که از طریق مزایای تعامل اجتماعی، زندگی سالم و رفاه را ارتقا می دهند. مراقبین برای کمک به سالمندان برای حفظ تعاملات اجتماعی، حمایت سلامتی، تهیه غذا، خانه داری سبک و سایر خدمات، از جمله کمک های حرکتی، خدمات بهداشتی و حمل و نقل را ارائه می دهند. اگر علاقه مند به صحبت با شخصی برای کسب اطلاعات بیشتر هستید می توانید با متخصصان ما در وب سایت قاب چاریتی در ارتباط باشید.

چرا ایجاد و حفظ دوستی در سنین بالاتر مهم است؟

وقتی بچه ها بزرگ شدند و از خانه بیرون رفتند، یا زمانی که بازنشسته شدید، وقت بیشتری برای دوستان دارید. آنچه ممکن است از دست بدهید فعالیت هایی است که به شما امکان می دهد با افرادی ملاقات کنید که علایق و تجربیات زندگی شما را به اشتراک می گذارند. افراد مسن از نظر اجتماعی منزوی تر می شوند و بسیاری از آنها مرتباً احساس انزوا یا تنهایی می کنند. تنهايي و انزواي اجتماعي با وجود تفاوت‌هايشان، ارتباط نزديكي با هم دارند. چگونه؟ احساس تنهایی یا جدایی، تنهایی است، در حالی که فقدان تماس های اجتماعی و داشتن افراد کمتری برای تعامل منظم، انزوای اجتماعی را ایجاد می کند. مطالعات انزوای اجتماعی و تنهایی را با مواردی چون فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی، اضطراب، افسردگی و غیره مرتبط کرده اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 22 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها