پرستاری کودک و سالمند مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل | بررسی 7 مزیت مهم - موسسه پرستاری قاب چاریتی

امروزه یکی از خدماتی که در کلیه شهرها بویژه شهرهای بزرگ در اختیار افراد قرار می گیرد خدمات پرستاری می باشد. مؤسساتی هستند که با آموزش نیروی متخصص در زمینه های متعدد مانند پرستاری از کودک، پرستار بیمار (در زمینه های مختلف)پرستاری از سالمندان و دیگر موارد انجام وظیفه می کنند‌. در نوشته پیش رو پیرامون مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل توضیحاتی خواهیم داد.

انواع پرستار در منزل

هر چند نام پرستار فقط برای افراد شاغل در بیمارستان بکار می رود ولی وظیفه پرستاری به انجام خدمات در منزل هم اطلاق می گردد. پرستاری در منزل انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

پرستار بیمار

این نوع پرستاری ویژه پرستارانی است که از بیماری های طولانی مدت رنج می برد و احتیاج به مراقبت های ویژه دارند. مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل با حضور این مدل پرستاران بسیار است.

پرستار سالمند

سالمندان معمولا به دلیل کهولت سن و ناتوانی احتیاج به مراقبت های ویژه دارند تا کارهای روزمره ای را انجام دهند. به همین دلیل احتیاج به پرستار ضروری می باشد‌.

پرستار کودک و نوزاد

خانواده هایی که معمولا هر دو نفر شاغل می باشند احتیاج به نگهداری از فرزند در طول مدتی که نزد کودک نیستند، دارند. مراقبت از نوزاد و یا کودک را پرستاران بر عهده می گیرند.

مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل

این مزیت ها عبارتند از:

حس آرامش و اطمینان

یکی از مزیت هایی که پرستار در منزل می تواند چه برای بزرگسال و چه خردسال فراهم کند ایجاد آرامش است. در نبود دیگر اعضای خانواده بایستی سالمند و کودک این حس وجود داشته باشد و اطمینانی از نگهداری از بیمار، سالمند و یا کودک به دیگر اعضای خانواده نیز منتقل گردیده و خیالشان راحت شود.

دسترسی به پرستار متخصص جهت بیمار

خانواده نسبت به دسترسی به پرستار متخصص خصوصا زمانی که در خانه نیستند خیالشان راحت می باشد. این خود یکی از مزیت های حضور پرستار در خانه است. چرا که به راحتی به نیازهای بیمار پاسخ و مراقبت های لازم را به انجام خواهد رساند.

پشتیبانی لازم و تمرکز بر روی بیمار

مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل ، پشتیبانی و تمرکز بر بیمار است. زمانی که پرستار مراقب به منزل می آید تمام تمرکز او بر مراقبت، مواظبت و پشتیبانی از بیمار و در منزل می باشد. در صورتی که در بیمارستان و حتی خانه سالمندان به علت تعداد بالای نفرات مراقبت در سطح کمتری وجود دارد.

صرفه جویی در هزینه، مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل

مراقبت از بیمار، سالمند و حتی کودک در جایی بجز منزل مستلزم هزینه های بیشتری می باشد. بنابراین با حضور پرستار در منزل ضمن مراقبت بهتر در هزینه نیز صرفه جویی می گردد.

تغذیه و رژیم غذایی مناسب

استخدام پرستار در منزل از مزیت هایی که دارد نظارت دقیق و منظم بر رژیم غذایی فرد سالمند، بیمار و حتی کودک در منزل می باشد. چرا که در هر سه حالت وجود برنامه غذایی منظم از ضروریات می باشد و وجود پرستار ضمن نظارت می تواند در تهیه غذا نیز کمک موثری باشد.

مدیریت دارو، مزیت استفاده از خدمات پرستار در منزل

ممکن است استخدام پرستار در منزل بخاطر مراقبت از بیمار باشد و یا سالمند نیاز به مراقبت دارویی نیز داشته باشد. به همین دلیل پرستار می تواند ضمن نظارت مدیریت دقیقی بر نحوه مصرف، زمان مقدار مصرف دارو نیز داشته و خیال دیگر اعضای خانواده از این بابت مطمئن گردد.

بهبودی سریع تر و بهتر

حضور پرستار در خانه خصوصا در زمان بیماری می تواند تاثیر مهمی در سلامت بیمار داشته باشد مراقبت، خوراندن به موقع دارو، مواظبت های جانبی می تواند روند کنترل و درمان بیماری را تسریع بخشد به همین خاطر توصیه می گردد حتما نسبت به استخدام پرستار در منزل خصوصا برای فرد بیمار حتما اقدام شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 13 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها