پرستاری کودک و سالمند  چه زمانی می‌توان بعد از سزارین رابطه جنسی داشت؟ - موسسه پرستاری قاب چاریتی

پس از سزارین هنوز باید حدود شش هفته قبل از رابطه جنسی صبر کنید. پزشک یا مامای شما می‌خواهد مطمئن شود که برش شما به خوبی بهبود می‌یابد و خونریزی پس از زایمان شما متوقف شده است. بسیاری از زنان و همسرانشان معتقدند که از زمانی که سزارین شده‌اند می‌توانند بلافاصله رابطه جنسی داشته باشند. آن‌ها به اشتباه معتقدند که خون خارج شده است و بعد از زایمان هیچ خونریزی وجود نخواهد داشت. با این حال این خونریزی از داخل رحم در محلی که جفت در آن قرار داشت می‌آید. این خونریزی برای همه مادران بدون توجه به نحوه زایمان آن‌ها اتفاق می‌افتد.

نکاتی برای رابطه جنسی بعد از سزارین:

وقتی برای رابطه جنسی به شما اجازه داده می‌شود معمولاً در شش هفته پس از زایمان باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید قبل از اینکه تصمیم بگیرید که اکنون زمان مناسب برای شما و شریک زندگیتان است. همچنین مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از تجربه راحت‌تر انجام دهید:

– موقعیت‌های جنسی را با دقت انتخاب کنید:

اگر برش بخیه شما هنوز حساس می‌باشد ممکن است نگران باشید که موقعیت‌هایی مانند پوزیشن می‌سیونری فشار زیادی بر برش وارد کرده و باعث درد می‌شود. ممکن است بخواهید از موقعیتی استفاده کنید که در آن زن در بالا باشد یا از یک موقعیت ورود به پهلو یا عقب استفاده کنید تا از تماس مستقیم با برش خود جلوگیری کنید. در حالی که برش در اکثر زنان حدود شش هفته بهبود می‌یابد هنوز این احتمال وجود دارد که شما به فشار روی آن حساس باشید. همچنین ممکن است توجه داشته باشید که مقداری بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دارید که کاملاً طبیعی است.

– از روغن کاری واژن استفاده کنید:

همچنین ممکن است بخواهید روان‌کننده‌های واژن را بررسی کنید تا به شما کمک کنند تا این تجربه را تا حد امکان دلپذیر کنید. اکثر مادران مشکلاتی با روغن کاری دارند به خصوص اگر شیردهی می‌کنند یا از دارو‌های هورمونی پیشگیری می‌کنند. این به دلیل هورمون‌ها است و صرف نظر از نحوه زایمان شما اتفاق می‌افتد. سعی کنید زمان زیادی را برای در آغوش گرفتن، بوسیدن، ماساژ و موارد دیگر در نظر بگیرید.

– به همسرتان محبت کنید:

سعی کنید در طول روز از لمس شریک زندگی خود استفاده کنید. این می‌تواند شامل مواردی مانند گرفتن دست در هنگام راه رفتن و تماشای فیلم مورد علاقه‌ی هردوی شما باشد.

– سینه‌های نشتی را مدیریت کنید:

اگر در حال شیردهی هستید سینه‌های شما ممکن است هنگام رابطه جنسی نشت شیر کند. این طبیعی است و بر میزان شیر شما تأثیر نمی‌گذارد یا باعث فاسد شدن شیر شما نمی‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از سینه بند و پد سینه استفاده کنند. این همچنین می‌تواند در صورتی اتفاق بیفتد که شما شیر نمی‌دهید، اما در زنانی که به طور فعال از نوزاد شیر می‌دهند شایع‌تر است.

– کنترل بارداری را فراموش نکنید:

اگر هنوز پریود نشده‌اید باز هم می‌توانید تخمک‌گذاری کنید. به همین دلیل کنترل بارداری بسیار مهم است. در ویزیت شش هفته‌ای خود با پزشک خود در مورد بهترین شکل کنترل بارداری صحبت کنید.

 

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که زمان و صبر درمان عالی برای بیماری‌های جنسی بعد از سزارین و بعد از زایمان است. اگر درد یا خونریزی دارید که طبیعی به نظر نمی‌رسد حتماً برای مشاوره به پزشک یا ماما مراجعه کنید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 167 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.